پیشنهاد طب سنتی برای از بین بردن عفونت ها چیست؟

به گزارش سیناپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،شربت هلو حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۳ ، B۶، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، منگنز، مس، پروتئین، ازت، پکتین و اسید سیتریک و مالیک است.
برای بررسی خواص شربت هلو و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت هلو
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت هلو اظهار کرد: این شربت بینایی را تقویت و از خشکی چشم و ابتلا به آب مروارید جلوگیری می‌کند؛ شربت هلو نقش مؤثری در تقویت استخوان‌ها، دندان‌ها و سیستم عصبی دارد.

وی درباره خواص دیگر شربت هلو بیان کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، بنابراین بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه سرطان‌های سینه، ریه و روده محافظت می‌کند؛ شربت هلو خاصیت آنتی‌بیوتیکی بالایی دارد؛ مصرف مرتب این شربت موجب از بین رفتن عفونت‌های بدن می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت هلو تأثیر چشمگیری در شادابی و جوان‌سازی پوست دارد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند؛ این شربت برای زنان باردار مفید است و موجب تقویت عضلات قلب می‌شود.

عظمایی تأکید کرد: شربت هلو نقش مؤثری در تقویت معده و بهبود زخم معده دارد؛ این شربت یبوست را از بین می‌برد و برای مبتلایان به بواسیر (هموروئید) هم مفید است.

وی یادآور شد: شربت هلو به علت داشتن آهن برای مبتلایان به کم‌خونی مناسب است؛ این شربت به رفع بی‌اشتهایی کودکان کمک شایانی می‌کند.

نابودی عفونت‌های بدن با شربت هلو/ شربت هلو؛ آنتی‌بیوتیکی طبیعی
مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر و نیم شربت هلو

هلو ۲ کیلوگرم

عسل یا شکر ۸۰۰ گرم تا یک کیلوگرم

وانیل یک سوم قاشق چای‌خوری

آب ۲ لیوان

آب لیموترش تازه ۲ قاشق مرباخوری‌
طرز تهیه شربت هلو

-نخست هلوها را به خوبی بشویید و هسته آنها را هم جدا کنید؛ سپس آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزید.
– عسل و آب را به مواد مخلوط شده اضافه کنید.
– شربت آماده شده را در یخچال بگذارید تا خنک شود یا آن را داخل لیوان بریزید و ۲ تکه یخ و چند قطره آب لیمو ترش تازه به آن اضافه و میل کنید؛ البته اگر روزه‌داران قصد داشته باشند این شربت را در وعده افطار میل، نباید به آن یخ اضافه کنند.
– شربت هلو را می‌توان همراه با شکر هم تهیه کرد البته ارزش غذایی شربت هلو با عسل بیشتر است؛ برای این منظور باید هلو‌ها را پس از شستن و جدا کردن هسته آنها خُرد و آب را هم به آنها اضافه کنید.
– مخلوط هلو‌ها و آب را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد؛ در انتهای جوشیدن شکر را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.
– پس از خاموش کردن اجاق گاز، وانیل و آب لیمو ترش تازه را به سایر مواد بیفزایید سپس مواد را خوب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا