مطالعه شرایط اقتصادی رم باستان با کمک یافته های جدید

پژوهشگران باستان شناس ، در مطالعات جدید خود موفق به کشف یک مجموعه ارزشمند هنری از تصاویر و کاشی های باستانی از دوران امپراتوری روم شده اند . این اثر باستانی شامل تزئینات منحصر به فرد کاشی کاری شده ای به مساحت چهل متر مربع است که به طرز شگفت انگیزی سالم و دست نخورده باقی مانده اند . این اثر منحصر به فرد در سایت باستانی اکیجا Ecija واقع در شهر سویل اسپانیا به دست آمده و نشان دهنده شرایط مناسب اقتصادی و رفاه بسیار زیاد مردم ساکن این منطقه است . این بخش از کشور اسپانیا ، جزئی از شهر باستانی هیسپانیا بائتیکا Hispania Baetica, محسوب می شود که یکی از سه ایالت رومی در سرزمین امروزی اسپانیا محسوب می شود . این ایالت در قرن سوم میلادی در اوج شکوه و قدرت خود قرار داشت .

در این نقش کاشی کاری شده بزرگ ، 30 تصویر مجزا به دست آمده است که بیشتر آن ها به تصاویر اسطوره ای و افسانه ای تعلق دارند .

12 تصویر از 15 بخش  این تصاویر کاملا سالم باقی مانده و تنها یکی از آن ها نیاز به مرمت دارد . لازم به توضیح است که سرپرستی این تیم پژوهشی و کاووش های باستان شناسی این منطقه ، بر عهده سرجیو گارسیا دیلس Sergio Garcia-Dils قرار داشته و در حال حاضر عملیات تحکیم بخشی و تثبیت و مرمت این آثار در حال اجرا است .

مطالعه این تصاویر به دست آمده ، می تواند اطلاعات بسیار مفیدی از شرایط اقتصادی ، اجتماعی ، هنری و سیاسی قرن سوم میلادی به پژوهشگران ارائه داده و همچنین بررسی این آثار نقش مهمی در بازسازی تصویر عمومی از سطح هنر و کاشی کاری و نقاشی مردم باستان اسپانیا ایفا خواهد کرد .

 

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا