ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت خیرین ایرانی خارج از کشور

 دکتر منصور غلامی در نشست با جمعی از خیرین حامی علم و فناوری با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور در آموزش عالی،اظهار کرد: در این خصوص باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا بتوانیم به صورتی منسجم و در قالبی خارج از ارتباطات دولتی از کمک‌ها و مساعدت‌های آنان بهره‌مند شویم.

دکتر غلامی همچنین با قدردانی از فعالیت وزرای قبلی در خصوص ارتباط مستمر با خیرین حامی علم و فناوری، اظهار کرد: در این دوره نیز این فعالیت‌ها به صورت گسترده و با سازماندهی وسیع‌تر ادامه خواهد داشت.

وزیر علوم با تقدیر از خیرین آموزش عالی که همگی خواهان گسترش علم و فناوری در کشور هستند، گفت: در برخی از دانشگاه‌ها بنیاد خیرین آموزش عالی تاسیس شده و سعی دارند به عنوان هسته‌های محلی در دانشگاه‌ها موارد مساعدت خیرین را بررسی و اجرا کنند و ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم هم موظف است این هسته‌های دانشگاهی را به صورت یک شبکه منسجم مورد حمایت قرار دهد.

دکتر غلامی با بیان اینکه یکی از کمک‌های مهم و تاثیرگذار خیرین در بخش ساخت و سازهای دانشگاهی، انجام 50 درصدی این نوع از ساخت و سازها است، گفت: نشست‌ها با خیرین بزرگوار آموزش عالی باید به صورت مستمر برگزار و مباحث و پیشنهادات مطرح شده در این نشست‌ها به صورت کارشناسی پیگیری شود.

در ادامه دکتر حسین عسکریان ابیانه، مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم با بیان اینکه وظیفه ما در وزارت علوم، تسهیل امور خیرین است، گفت: هدف ما در ستاد خیرین وزارت علوم، گسترش فعالیت‌های خیرین و حامیان علم و فناوری از لحاظ کمی و کیفی است.

وی با اشاره به علاقه‌مندی دانش‌آموختگان خیر ایرانی مقیم خارج از کشور برای پیوستن به بنیادهای خیرین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: در خصوص ساخت و ساز خیرین در دانشگاه‌ها باید جدیت بیشتری از سوی مسئولان صورت گیرد و همچنین در خصوص نگهداری از این سازه‌های دانشگاهی باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

دکتر عسکریان ابیانه از خیرین حامی علم و فناوری درخواست کرد، علاوه بر ساخت و سازهای دانشگاهی که امری بسیار لازم و خدا پسندانه است، در اموری همچون علم آفرینی و کارآفرینی نیز بیش از پیش همت گمارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا