جامعه دانشگاهی می تواند مشکلات و چالش ها را حل کند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،منصور غلامی روز سه شنبه در مراسم تجدید میثاق جامعه دانشگاهی با آرمان های امام راحل افزود: مسئولان و برنامه ریزان باید از توان و ظرفیت عظیم دانشگاهها و استادان در حل مشکلات جامعه استفاده کنند به طوری که تک تک مردم از منافع دانشگاههای جامعه محور بهره مند شوند.
غلامی ادامه داد: دانشگاههای جامعه محور با استفاده از تجربیات عملی و پژوهشی به دنبال حل مسائل مختلف از طریق مسیر عملی و تجربی هستند.
وی افزود: دانشگاهیان اعم از استادان، محققان و دانشجویان با استفاده از هوش و دانش در خدمت جامعه هستند و جزو سرمایه های گرانقدر نیروی انسانی کشور محسوب می شوند.
وزیر علوم همچنین به کسب رتبه شانزدهم علمی کشور در جهان و رتبه اول عملی در میان کشورهای اسلامی و منطقه اشاره کرد و گفت: حفظ شتاب علمی کشور از مهمترین وظایف جامعه دانشگاهی است.
غلامی بیان کرد: دستاوردهای عملی کشور باوجود تمامی مشکلاتی که قدرت های استکباری در مسیرشان قرار می دهند، مرهون از خودگذشتگی و تلاش شبانه روزی جامعه دانشگاهی کشور است.
وی تولید ثروت از طریق کسب علم و دانش را یکی از ظرفیت های بزرگ اقتصادی در جوامع توسعه یافته عنوان کرد و یادآور شد: شکل گیری شرکت های دانش بنیان، ایجاد اشتغال و فراهم کردن شرایط مناسب برای کارآفرینان از مهمترین برنامه های دولت در چند سال اخیر است.
وزیر علوم نقش جامعه دانشگاهی را در پیروزی انقلاب بسیار مهم دانست و گفت: جامعه دانشگاهی بعد از انقلاب نیز در استقرار نظام اسلامی، سازماندهی و پیشبرد اهداف نظام چه در دوران هشت دفاع مقدس و چه بعد آن، نقش تاثیرگذاری داشته است.
وی یادآوری آرمان های انقلاب را مهمترین منبع ایجاد انگیزه و دلگرمی آحاد مردم نسبت به نظام اسلامی بیان کرد و گفت: اقتدار، ایستادگی و مقاومت مردم ایران مایه دلگرمی تمامی جوامع مسلمان در نقاط مختلف جهان شده است.
غلامی اضافه کرد: ایستادگی در مکتب امام راحل موجب خشم و نگرانی قدرت های استکباری شده است.
وزیر علوم همبستگی ملی را راز موفقیت انقلاب عنوان کرد و گفت: ایجاد امید، پرهیز از دوگانگی سیاسی، هوشیاری در برابر تهدیدهای دشمنان، پیروی از آرمان های امام راحل و تبعیت بی چون و چرا از منویات رهبر معظم انقلاب در دستور کار تمامی مردم کشور ایران باشد.
در این مراسم در محل حرم مطهر رییس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی، سرپرست دانشگاه پیام نور، کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی وزارت بهداشت و جمعی از استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاهها حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا