۵۳ میلیون نفر از مردم ایران از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات این آمار منتشر کرده و عنوان نموده که ضریب نفوذ موبایل در سال ۹۶ با افزایشی ۶ درصدی نسبت به سال قبل به نرخ ۱۱۰ درصد رسیده و از طرفی ۳۳ میلیون کاربر اینترنت موبایل سال گذشته، حالا به 53 میلیون نفر رسیده‌اند.

ضریب نفوذ اینترنت موبایل در کشور

ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور طی ۱۰ سال گذشته از ۳۳.۴۹ درصد به ۳۸.۷۱ درصد رسیده است.

در این آمار آمده است که توسعه تلفن ثابت نسبت به سال گذشته چندان تغییری نداشته و تعداد خطوط سال ۹۶ به  ۳۰ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۱۶۹ خط رسیده که در برابر آمار  ۳۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۳۳ چندان قابل توجه نیست.

برآوردها حکایت از این دارد که از تعداد ۱۶۹ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۶۸ سیم کارت واگذار شده، نزدیک به ۸۰ میلیون آن در کشور فعال نیستند. براین اساس ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور تا پایان سال گذشته به ۱۱۰.۵۳ درصد رسید و این آمار تا پایان سال ۹۵ حدود ۱۰۴.۱۴ درصد اعلام شده بود که نشان از افزایش ضریب نفوذ موبایل در کشور برخلاف تلفن ثابت دارد.

ضریب نفوذ اینترنت موبایل در کشور

در سال ۸۶ ضریب نفوذ موبایل در ایران ۳۹.۵ درصد بود و طی ۱۰ سال اخیر به ۱۱۰/۵۳ درصد رسیده است.

همانطور که قابل پیشبینی هم بود، رشد نصب تلفن همگانی در کشور هم روندی نزولی طی کرده و سال گذشته حدود ۱۰۷ هزار و ۴۱۷ از این دستگاه‌ها در سراسر کشور نصب شده است.

از نظر شاخص باندپهن نیز تا پایان سال ۹۶ شمار مشترکان پهن باند سیار به ۵۳ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۴۵۴ مشترک و شمار مشترک پهن باند ثابت نیز به ۱۱ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷۰۲ مشترک رسید. به این معنی که بیش از ۵۳ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل و بیش از ۱۱ میلیون کاربر از اینترنت ثابت تحت یکی از فناوری‌های ADSL، فیبرنوری و TD LTE بهره می‌برند.

ضریب نفوذ اینترنت موبایل در کشور

در سال ۸۶ ظرفیت پهنای باند بین الملل ۶.۰۵ گیگابیت برثانیه بوده که هم اکنون با رشد قابل توجهی به ۱۵۰۰ گیگابیت برثانیه رسیده است

مقایسه مشترکان باندپهن در کشور نسبت به مدت مشابه حاکی از آن است که در سال ۹۵ شمار مشترکان اینترنت موبایل باند پهن ۳۳ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۹ نفر بوده و تعداد مشترکان اینترنت باندپهن ثابت حدود ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک گزارش شده که به معنای افزایش شمار مشترکان این فناوری است.

ضریب نفوذ اینترنت موبایل در کشور

در سال ۹۱ حدود ۵۲ هزار و ۹۰۰ روستا دارای ارتباط بود که در پایان سال ۹۶ این رقم به ۵۵ هزار و ۳۲۵ روستا رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا