ساخت بزرگ‌ترین حصار ضد گربه جهان در استرالیا

گربه‌ها شاید حیوانات دوست‌داشتنی و آرامی به نظر برسند ولی برای دولت استرالیا به یک مشکل و معضل بزرگ بدل شده‌اند. در حقیقت این مشکل به‌اندازه‌ای بزرگ است که مسئولان این کشور به فکر انجام هزینه‌ای زیاد برای مبارزه با این حیوانات و تبعات بسیار سنگین حضور آن‌ها در این قاره افتاده‌اند.

گربه‌ها موجودات بومی استرالیا نیستند و در اوایل قرن 18 میلادی به‌واسطه حضور انگلیسی‌ها به این کشور آورده شده‌اند ولی جالب است بدانید که اثری بسیار مخرب را بر روی محیط‌زیست استرالیا به‌جای نهاده‌اند. برای این‌که بدانید اثر مخرب گربه‌ها تا چه اندازه بالا است باید بگوییم که تحقیقات دانشمندان نشان داده است که در طول 500 سال اخیر، گربه‌ها در انقراض تعداد 63 گونه پرنده و پستاندار، تأثیر مستقیم و بسزایی داشته‌اند.

این موجودات در کشور استرالیا با شکار پستانداران کوچک و پرندگان مختلف به یک معضل بزرگ بدل شده‌اند و حال دولت این کشور به فکر ساخت یک حصار برای مبارزه با آن‌ها افتاده است. این حصار قرار است تا سه برابر یک فرودگاه بزرگ اندازه داشته باشد که ابعادی برابر با یک شهرک است.

البته هنوز از چم و چون نحوه کارکرد این حصار خبری به رسانه‌ها راه نیافته است ولی این حصار قرار است تا گربه‌ها را از طبیعت به دور نگاه دارد و از محیط‌زیست این کشور محافظت به عمل بیاورد. مشکل اینجاست که گربه‌ها در 99.8 کل مساحتت استرالیا منتشر شده‌اند و به همین دلیل نیز حصاری در این ابعاد تنها شروع ماجرا خواهد بود. دولت این کشور قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک اقدام به توسعه این طرح کرده و در صورت موفقیت‌آمیز بودن این حصار، آن را در تمامی کشور استرالیا اعمال کند.

منبع: Gizmodo

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا