رییس جهاد دانشگاهی: کشور چاره ای جز اتکا به دانش ندارد

به گزارش ایرنا , حمیدرضا طیبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مجتمع آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که جهاد دانشگاهی را در تمام ابعاد علمی، پژوهشی فرهنگی و آموزشی ارتقا دهیم.

وی یادآوری کرد: برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی نگارش شده و به دنبال تامین منابع برای اجرای آن هستیم.

طیبی از پیشنهاد ایجاد پنج مجتمع بزرگ در زمینه فناوری هایی که برند آنها به نام جهاددانشگاهی ثبت شده خبر داد و گفت: فناوری هایی که تاکنون توسط جهاد دانشگاهی تولید شده می تواند بخش بزرگی از نیازهای کشور را تامین و وارد بازارهای جهانی شود.

وی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی را دارای ظرفیت های بسیار بالا خواند و گفت: ما جهاد دانشگاهی این استان را به عنوان قطب فناوری انرژی های نو پیش بینی کرده ایم.

طیبی ادامه داد: کار در زمینه ژنتیک، سلول درمانی و درمان ناباروری در حوزه پزشکی از جمله فعالیت هایی است که برای جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی پیش بینی شده و بدون شک در این زمینه توانمندی های فراوانی دارد.

وی با اشاره به ساخت مجتمع جدید جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، اظهارکرد: این مجتمع می تواند جهاد دانشگاهی استان را در دستیابی به بخشی از اهداف کمک کند و ما نیز قول مساعد می دهیم در خصوص تجهیز این مجتمع کمک های لازم را ارائه کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: این مجتمع در ساختمانی به وسعت چهار هزارو 500 مترمربع و با یکصد میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

نجف قراچورلو ساختمان جدید جهاد دانشگاهی را از پروژه های ماندگار این مجموعه دانست و گفت: اجرای این پروژه نوعی سرمایه گذاری برای آینده است.

وی افزود: برای تجهیز این ساختمان 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که انتظار می رود مسوولان جهاد دانشگاهی مرکز ما را در این امر یاری کنند.

قراچورلو گفت: علاوه بر رفع نیازهای جاری، ضروری است از الان برای رفع نیازهای آینده نیز برنامه ریزی کنیم که باتوجه به این مسئله و بر اساس برنامه بلندی که تدوین کرده ایم، این پروژه را احداث کردیمرییس جهاددانشگاهی کشور رییس جمهوری را در سفر استانی به تبریز همراهی می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا