طراحی دستگاه امداد و شناسائی مصدومان اتش سوزی

 یکی از حوادث ناگواری که در محیط های شهری و ساختمان های سراسر دنیا رخ می دهد ، آتش سوزی و انفجار های ناخواسته است .  عموما عملیات امداد و نجات مصدومان این گونه حوادث ، بسیار دشوار است و وجود دود ، شعله و حرارت بسیار زیاد در محل ، کار امداد رسانی و جستجوی مصدومان را برای امدادگران بسیار دشوار کرده است . به همین دلیل  پژوهشگران دوربین های ویژه ای را طراحی کرده اند که افراد امدادگر با کمک آن  می توانند آن سوی دود را دیده و قربانی را پیدا  کنند .

نیکولا اسِد (Nicolas Aced) از امدادگران مرکز خدمات اضطراری فرانسه  در رابطه با این دستگاه می گوید : " به طور کلی، این دستگاه خوب کار می کند اما مرورگر آن ضعیف است . در واقع تاخیر کوچکی بین زمانی که دستگاه ، اطلاعات را به دست آورده و زمانی که آن را به ما انتقال می کند ، وجود دارد . "

رایمو راسیجف از دیگر پژوهشگران این پروزه نیز درباره آن  می گوید :  " چیزی که من خیلی دوست دارم این است که این دستگاه بی سیم است . فن آوری هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند ، همه کابلی بوده و گاهی در زمان استفاده بریده شده یا به جایی گیر می کند . به این معنا که دستگاه های کابلی از مشکلات مختلفی برخوردار هستند . "

Sebastià Bassagué  از آتش نشانی کاتالونیا اسپانیا به نکته بسیار مهمی در کارکرد این دستگاه اشاره می کند. او می گوید : " وقتی یک ساختمان فرو می ریزد ، برخی از مصالح به طور کامل خرد شده و چیزی شبیه یک تپه شن و ماسه بر روی هم قرار می گیرند بدون اینکه سوراخ یا حفره ای در میان آن ایجاد شده باشد.  در این صورت بو یا هوا از آن عبور نمی کند تا بتوان به این وسیله تشخیص داد که فردی در زیر این آوار گیر کرده یا نه . بنابراین این دستگاه باید پیشرفت بیشتری داشته باشد تا در چنین شرایطی باز هم به امدادگران کمک کند. علاوه بر این بهتر است تا وزن آن نیز سبکتر شود. "

دنیس اُدریسکول (Denis O’Driscoll) از امدادگران مرکز آتش نشانی و خدمات نجات Buckinghamshire  می گوید: بدون شک کاربرد این سیستم در این نوع حوادث، باعث افزایش شانس زنده ماندن قربانیان می شود که این نکته مثبتی خواهد بود .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا