پیشگام بودن دانشگاه تهران در تأمین سرمایه برای کارآفرینان

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،محمود نیلی در مراسم "شروع پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم دانشگاه تهران" که امروز، 5 خردادماه با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور برگزار شد، با بیان اینکه امروز مسیر جدیدی برای دانشگاه، دانشجویان و کسانی که می‌خواهند ایده خود را به کسب و کار تبدیل کنند ایجاد شده است، مهم‌ترین وظیفه دانشگاه در کنار آموزش علم را تبدیل ایده‌ها به کسب و کار دانست و گفت: دانشگاه کارآفرین با برگزاری دوره‌های کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار و تشکیل پارک‌ها و مراکز رشد، بستر لازم برای ایجاد کسب و کار را فراهم کرده است.

وی، نکته دیگر را تأمین سرمایه عنوان و خاطرنشان کرد: دانشگاه باید تأمین روش‌های جدید تأمین سرمایه را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی بخشی از این نیاز را تأمین می‌کند، از مدون شدن روش مدرن وی‌سی (VC) در سال ۹۴ خبر داد و اضافه کرد: در سال نخست تشکیل صندوق اعلام شد که شرکت‌های وابسته به دولت نمی‌توانند سهامدار باشند؛ امروز نیز عمده صندوق به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در پایان دانشگاه تهران را دانشگاه پیشگام برای تأمین سرمایه فعالیت‌های کارآفرینی دانشجویان معرفی و ابراز امیدواری کرد تا سرمایه این صندوق افزایش یافته و صندوق‌های بیشتری نیز تشکیل شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا