کنفرانس گردشگری پایدار برگزار شد

گردشگری نقش مهمی در توسعه پایدار جوامع ایفا کرده و نه تنها به لحاظ اقتصادی، بلکه از جهت رفاه و آسایش عموم مردم، حائز اهمیت است.

فعالیت های گردشگری دارای مزایا و منافع متعددی است. رونق صنعت گردشگری با نگرانی هایی از جمله هزینه های اجتماعی و تأثیرات زیست محیطی همراه است و درعین حال، بسیاری از فرهنگ های محلی باستانی، هویت خود را از دست می دهند.

هدف از برگزاری کنفرانس گردشگری پایدار، یافتن راه های جدیدی برای محافظت از چشم اندازهای طبیعی و فرهنگی از طریق توسعه راه حل های جدید است که می تواند اثرات نامطلوب صنعت گردشگری را به حداقل برساند. دستیابی به این هدف از طریق استراتژی های جدید شامل همکاری های فعال اجتماعی حاصل می شود.

کنفرانس Sustainable Tourism 2018 دو سالانه با مشارکت موسسه Wessex (انگلیس) و دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی (اتریش) برگزار شد.

محورهای کنفرانس:

استراتژی های گردشگری

مسائل زیست محیطی

تغییرات آب و هوایی

ایمنی و امنیت

گردشگری به عنوان ابزاری برای توسعه

گردشگری مناطق دریایی و ساحلی

گردشگری ورزشی

گردشگری سلامت

گردشگری مذهبی

گردشگری فرهنگی

گردشگری و مناطق حفاظت شده

اکوتوریسم

حمل و نقل و گردشگری

زیرساخت های فیزیکی و اجتماعی

مدیریت مقصد

چشم انداز گردشگری

گردشگری الکترونیک (eTourism)

اولریکه پرابستل هایدر از دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی (اتریش)، فرانسیسکو پیندا از دانشگاه کامپلوتنس مادرید (اسپانیا)، هیروشی کاتو از دانشگاه هوکایدو (ژاپن)، ژائو مانوئل کاروالو از دانشگاه لیسبون (پرتغال)، آیدا ماسرینسکین از دانشگاه ویلنیوس (لیتوانی، سخنرانان این کنفرانس بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا