بهبودی سرطان پستان با رژیم های کم چرب

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا، دکتر روان چلبوسکی محقق ارشد این مطالعه می گوید: این تحقیق یکی دیگر از مزایای داشتن رژیم غذایی کم چرب و مصرف بیشتر سبزیجات و میوه های را نشان می دهد.

وی که در بخش تحقیقات سرطان شناسی بیمارستان هوپ در شهر دوارته کالیفرنیا کار می کند، افزود: ما با انجام این مطالعه پی بردیم که آن دسته از زنان بعد از دوران یائسگی که رژیم غذایی کم چرب تری داشته اند و به بیماری سرطان پستان نیز مبتلا شده اند، زندگی طولانی تری را تجربه کرده اند. همچنین داده های تحقیق این گروه نشان می دهد احتمال ابتلا به انواع بدخیم سرطان پستان در زنانی که رژیم غذایی کم چرب تری دارند، کمتر است.
اما سوال این است که تاثیر داشتن چنین رژیم غذایی بر زنانی که به بیماری سرطان پستان مبتلا شده و تحت درمان قرار گرفته اند چیست. دکتر چلبوسکی و گروه محققان همکار وی داده های نزدیک به 49 هزار زن بعد از سن یائسگی مبتلا به سرطان را که پیش از این توسط مرکز سلامت زنان آمریکا (WHI) گردآوری شده بود، بازبینی کردند.
آنها همچنین به صورت تصادفی زنانی را انتخاب کردند که قرار بود رژیم غذایی مشخصی داشته باشند؛ گروهی یک سوم یا بیشتر انرژی روزانه خود را از چربی به دست می آوردند و عده ای دیگر بیشتر میوه، سبزیجات، غلات مصرف می کردند و کمتر از 20 درصد انرژی روزانه از چربی حاصل می شد.
بر اساس این گزارش بعد از 8 و نیم سال مطالعه روی این زنان، یکهزار و 746 نفر به سرطان پستان مبتلا شدند و به طور متوسط 11 و نیم سال بعد از تشخیص درگذشتند.
در مجموع زنانی که رژیم غذایی کم چربی داشتند 22 درصد بیشتر از زنانی که رژیم معمول خود را ادامه دادند، زندگی کردند.
همچنین میزان مرگ و میر در زنانی که رژیم غذایی کم چرب را رعایت کرده اند، به دلایل دیگر غیر از سرطان پستان و به خصوص بیماری های قلبی نیز کمتر است.
دکتر چلبوسکی گفت: پیام کلی مطالعه این است که داشتن رژیم غذایی کم چرب در هر مقطع و شرایطی از زندگی شما می تواند مزایای زیادی برای سلامتی تان داشته باشد.
همچنین دکتر استفان برنیک جراح و سرطان شناس در بیمارستان لینوکس نیویورک که از محققان این تحقیق نیست، در این باره گفت: رژیم غذایی سالم تر می تواند به افزایش امیدبه زندگی منجر شود؛ خواه این افزایش عمر به دلیل رژیم غذایی به دلیل ابتلا به سرطان باشد یا به دلیل بهبود سطح بهداشت و سلامت با دلایل دیگر.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا