مزایای فناوری اطلاعات برای کارآفرینان

کارآفرینی می‌تواند یکی از مهم ترین موارد برای ایجاد اینده ای بهتر در اقتصاد جهانی است. در این میان بسیاری از کارآفرینان نمی‌دانند که باید به روز باشند و بسیاری از فناوری‌های روز جهان را یاد بگیرند. در این مقاله نگاه به این می اندازیم که چرا داشتن مهارت‌های فناوری اطلاعات می‌توانند موجب شوند تا یک کارآفرین، دورانی موفق‌تر را پشت سر بگذارد.

مدیریت سیستم های فناوری اطلاعات

نخستین مزیت داشتن مهارت‌های فناوری اطلاعات این است که شما می‌توانید سیستم های کامپیوتری خود را مدیریت کنید. از سرهم کردن کامپیوترها تا نصب نرم افزار و راه اندازه شبکه می‌توانند هزینه‌بر باشند ولی اگر شما مهارت‌های فناوری اطلاعات را داشته باشید می‌توانید این موارد را به صورت مستقل مدیریت کنید.

این امر از سه جهت برای شما مفید خواهد بود زیرا در ابتدای امر از نظر هزینه به شدت صرفه‌جویی خواهید کرد و مورد دوم این است که قدرت انتخاب بیشتری در میان سیستم های کامپیوتری دارید و می‌توانید دقیقا موارد مورد نیاز خود را انتخاب کنید. مورد سوم به امکان بهینه‌سازی فوری و سریع باز می گردد و شما می‌توانید به راحتی به سراغ اعمال دانش خود رفته و دیگر نیازی به مشاوره و استخدام متخصص توسعه نخواهید داشت.

ساخت و مدیریت وب سایت

داشتن وب سایت یکی از مهم ترین مواردی است که باید در دنیای امروزی ما در نظر گرفته شود. این امر به این معنی است که وب سایت یک بنر 24 ساعته برای ارائه خدمات به مشتریان است. با این شرایط اگر بخواهید یک وب سایت داشته باشید، باید هزینه‌ای نسبتا زیاد را به یک طراح وب بدهید تا این کار را برای شما انجام بدهد.

با این وجود وقتی‌که مهارت‌های فناوری اطلاعات را در اختیار داشته باشید می‌توانید با استفاده از آن‌ها به سراغ طراحی وب سایت یا حداقل استفاده کردن از سیستم های مدیریت محتوای آماده بروید. به این ترتیب بار دیگر در زمان و هزینه صرفه‌جویی خواهید کرد.

بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی را می‌توان یک مورد بسیار مهم در ارتباط با مشتریان دانست. داشتن اطلاعات فناوری اطلاعات به کد نویسی و طراحی وب سایت منتهی نمی شود بلکه شما می‌توانید بدون داشتن این دو مورد خاص، بازهم به تعامل با شبکه‌های اجتماعی دست‌زده و به‌خوبی مشتریان خود را درگیر کسب‌وکارتان کنید.

یکی از موفق‌ترین روش های ایجاد کمپین تبلیغاتی را می‌توان کمپین های شبکه‌های اجتماعی دانست و به همین دلیل نیز باید گفت که اگر بتوانید این سیستم را به راه بیندازید، به راحتی خواهید توانست تا مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید و برای این کار به دانش اولیه فناوری اطلاعات نیاز دارید.

منبع: thestartupmag

ترجمه: احمد محمدحسینی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا