ساعت هوشمند جدید سامسونگ احتمالا اندرویدی است

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،گزارش‌های اخیر یک خبر بسیار مهم دیگر را اعلام می‌کنند که می‌تواند اتفاق بزرگی برای ساعت بعدی سامسونگ باشد. Gear S4 احتمالا به سیستم عامل Android Wear یا Wear OS مجهز خواهد بود و برخلاف نسل‌های قبلی از تایزن بهره نمی‌برد.

این گزارش در وبسایت چینی ویبو منتشر شده و پس از آن نیز ایوان بلس (evleaks@ توییتر) در حساب کاربری خود نوشت که کارمندان سامسونگ این ساعت را در حین اجرای سیستم عامل گوگل مشاهده کرده‌اند. به جز این، ایوان بلس هیچ حرفی در مورد اینکه ساعت جدید سامسونگ چه قابلیت‌هایی دارد یا ورژن تایزنی از آن عرضه خواهد شد یا نه بیان نکرده.

سامسونگ از سال ۲۰۱۴ که وارد فضای رقابتی ساعت‌های هوشند شده متکی به سیستم عامل خود یعنی تایزن بوده و کمتر پیش آمده که از سیستم عامل گوگل استفاده کند. با توجه به محبوبیت بالای سری Gear S سامسونگ و موفقیت‌های به دست آمده، عجیب به نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها قصد پشت کردن به سیستم عامل خود را داشته باشند.

گویا سامسونگ هم قصد دارد ساعت خود را همراه با پردازنده‌های جدید اسنپدراگون عرضه کند. پانکا کدیا از مدیران ارشد کوالکام اخیرا اعلام کرده بود که گوگل و بسیاری دیگر از شرکای تجاریشان در حال کار روی ساعت‌های هوشمند مجهز به Wear OS هستند که از چیپست‌های این شرکت بهره می‌برند.

با توجه به محدودیت‌های فعلی و گسترش روزافزون مجموعه اپلیکیشن‌های Wear OS شاید بتوان حرکت به سوی گوگل را منطقی دانست. وضعیت فعلی بازار ساعت‌های هوشمند چندان ایده‌آل نیست و هر تلاشی برای حفظ موقعیت می‌تواند صحیح باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا