مباحث مراکز علمی با نیازهای اجرایی مدیریت ورزشی فاصله زیادی دارد

به گزارش ایرنا ، دکتر عبدالحمید احمدی روز چهارشنبه در اولین همایش ملی انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران یکی از چالشهای مهم در حوزه ورزش را مدیریت ورزشی اعلام کرد و افزود: دانشگاه ها که دانش آموختگان مختلف از جمله مدیران ورزشی را تربیت می کند آیا مدیر ورزش لایق هم تربیت می کند.

وی با طرح این سووال که چقدر از دانش آموختگان مدیریت ورزشی می توانند مدیران خوبی برای ورزش کشور باشند اظهار کرد: باید بپذیریم یک فاصله قابل توجهی در این زمینه وجود دارد.

احمدی یکی از ماموریت های اصلی انجمن علمی مدیریت ورزش کشور را کم کردن این فاصله دانست و اظهار کرد: آنچه در دانشگاه ها در این عرصه ارایه می شود باید به گونه ای برنامه ریزی شود که خروجی آن مدیران لایق و توانمند در عرصه های اجرایی و مدیریتی باشد.

معاون وزیر ورزش و جوانان بر لزوم فراهم کردن زمینه های دانش کاربردی در عرصه های اجرایی و مدیریتی ورزش تاکید کرد و گفت: از دانشگاه ها انتظار می رود که شرایط این کار را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: دانشگاه ها می توانند نقش مهم و کلیدی خود را برای رفع نیازهای جامعه ایفا کنند و با برنامه ریزی درست و صحیح در این مسیر مهم و اساسی گام بردارند.

احمدی با اشاره به اینکه همچنان در مسیر گذار از نگاه سنتی به نگاه منطبق با اصول علمی در مدیریت ورزشی قرار داریم افزود: هرچه زمان گذار کمتر باشد ورزش کشور می تواند بهره های بیشتری ببرد.

وی این همایش را فرصتی مناسب برای احصاء چالش های مدیریت ورزشی، ارایه راهکارهای مناسب برای این موضوع مهم و کمک کردن فاصله علم تا عمل اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه جمعی از همکاران علمی در مسئولیت ورزشی قرار دارند این همایش فرصتی مغتنم برای تحقق اهداف مهم این همایش است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: برخی از اختلاف نظرها و سلیقه ها سبب شده تا به اصول کلی در این حوزه کم توجهی یا بی توجهی کنیم.

وی اظهار کرد: در برخی مواقع با شتاب زدگی مواجه هستیم و فکر می کنیم مسائلی که در دهه های قبل ایجاد شده در زمان کوتاه قابل رفع است و در زمان کوتاه انتظار داشته باشیم این مشکلات به سرعت برطرف شود، بی انصافی است.

احمدی با اشاره به اینکه باید زمان مناسب برای حل مشکلات را باید در نظر بگیریم، افزود: با انسجام، تشریک مساعی و مساعدت می توانیم گام های اساسی در این زمینه برداریم و کار را درست و صحیح به سرمنزل مقصود برسانیم.

اولین همایش ملی انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران با حضور اعضای هیات علمی، دانش پژوهان و برخی از مدیران ورزشی کشور با ارایه 222مقاله علمی از امروز چهارشنبه ( 30 اردیبهشت ) به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی آغاز بکار کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا