هشدار حمله سایبری در اوکراین صادر شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،شرکت آمریکایی «سیسکو سیستمز» نیز در مورد طرحی احتمالی برای حمله به اوکراین با استفاده از بدافزاری بسیار پیچیده هشدار داده است.
رئیس پلیس سایبری اوکراین به رویترز گفت: از این وضعیت آسیب پذیر مطلع هستیم و با کمک سرویس امنیتی اوکراین تمهیدات لازم را برای جلوگیری از حمله ای سایبری به کار می گیریم.
کارشناسان گروه امنیتی – اطلاعاتی «سیسکو تالوس» نیز هشدار دادند که بیش از نیم میلیون مسیریاب یا روتر و سیستم های شبکه در 54 کشور با بدافزار «وی پی ان فیلتر» (VPNFilter) آلوده شده اند.
این بدافزار از قدرت سرقت حساب های کاربری و پسوردها برخوردار است، می تواند کنترل های صنعتی را رصد کند و دارای قابلیت کلید قطع اضطراری (سوئیچ مرگ) برای روترها است.
به گفته «ویلیام لارگنت» پژوهشگر تالوس که مجموعه ای پیشرو در ارائه سیستم های هوشمند تشخیص تهدید سایبری است، این حمله ممکن است از پتانسیل قطع دسترسی اینترنت برخوردار باشد.
مقام های آمریکا و انگلیس در ماه گذشته میلادی در مورد هکرهای روسی که میلیون ها روتر را در سراسر جهان هدف می گیرند، هشدار دادند. حتی پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، روترها را سلاحی وحشتناک در دستان دشمن نامید.
براساس اعلام گروه امنیتی تالوس، از بدافزار VPNFilter می توان برای انجام حمله ای در آینده در اوکراین استفاده کرد. این بدافزار پیشتر روترها را در اوکراین آلوده کرده است.
محققان در حال حاضر یافته های خود را به دلیل نگرانی از حمله بالقوه دیگری در اوکراین منتشر کرده اند. اوکراین بارها قربانی حملات سایبری روسیه بوده است.
محققان همچنین خاموشی اوکراین در سال 2016 را به هکرهای روس نسبت داده اند. در آن زمان، هکرها از بدافزاری برای هدف قرار دادن سیستم های کنترل صنعتی استفاده کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا