سوخت دیزل یورو 4 از اول خرداد امسال توزیع می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،وحید حسینی عصر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در مجموع 400 ایستگاه شامل 220 ایستگاه در کلانشهرها و بقیه در جاده ها سوخت دیزل یورو 4 توزیع می کنند.
وی اظهار داشت: دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست نیز پایش توزیع سوخت دیزل یورو 4 را بر عهده دارد.
حسینی ادامه داد: به دلیل عدم امکان استفاده از خط لوله و ضرورت حمل با کامیون ها 20 میلیارد تومان در سال هزینه توزیع نسبت به قبل افزایش می یابد اما وزارت نفت دستورات لازم در این زمینه را داده است.
دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا افزود: اثرات این تصمیم بر روی آودگی هوا بلافاصله نخواهد بود اما تا چند سال دیگر قطعا آن را خواهیم دید.

تجهیز مرکز تست خودرو به استانداردهای یورو 5
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مرکز تست آلایندگی خودرو به امکانات استاندارد یورو 5 تحهیز شده که به زودی رونمایی می شود.
مسعود زندی نیز در این جلسه افزود:با تجهیز این مرکز برای اولین بار امکان تست استاندارد یورو ٥ خودروها در کشور فراهم شد.
وی اظهار داشت: برای تست استانداردهای یورو ٤ خودرو و حتی موتورسیکلت در کشور مشکلی نداریم .
وی ادامه داد: دو مرکز تست آلایندگی داریم که توان تجهیز را برای تست یورو ٥ دارند و می توانند استاندارد موتورسیکلت ها را نیز تست کنند.
زندی افزود: همچنین مرکز تحقیقات سایپا نیز یک مرکز تست دارد که قصد داریم امسال با آن مرکز مشارکت کنیم.
به گفته وی یک مرکز تست دیگر در تهران فعال است از این رو مشکلی برای تست استانداردها نداریم اما چون تست موتورسیکلت های یورو ٤ زیاد شده باید در نوبت قرار گیرند.
زندی گفت: حتی برای تست خودروهای وارداتی نیز مشکل نداریم اما قادر به تست خودروی دیزلی نیستیم که باید شرکت تولید کننده و یک شرکت اروپایی معتبر آنرا تایید کنند تا مجوز ورود صادر کنیم.
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اکنون مشکلی که برای ما در زمینه تست محدودیت ایجاد کند نداریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا