پزشکیان از اجرا نشدن قانون کاداستر انتقاد کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دکتر مسعود پزشکیان روز سه شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی در جمع خبرنگاران افزود:با قانون کاداستر نقشه تمام زمین ها و صاحبان آنها مشخص می شود که اگر در همان زمان مجریان توان و انگیزه لازم برای اجرایی شدن آن را داشتند امروز امکان اینکه حتی یک متر از زمین ها جابجا شود وجود نداشت و زمین خواری منتفی بود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت هشتم ادامه داد: ایجاد ستاد برای هر موضوعی بدون داشتن داده و اطلاعات بی معنی است؛ عادت کرده ایم برای هر موضوع ستاد تشکیل دهیم، اگر داده را درست کنند هر کسی بخواهد تجاوز کند به راحتی می توان مانع آن شد و با متخلف برخورد کرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: من تصور می کنم کمبود انگیزه داریم، یعنی اگر انگیزه، اراده و باور را داشته باشیم قانون به راحتی اجرا می شود چون در هیچ زمینه ای کمبود قانون نداریم.
وی در پاسخ به اینکه مشکل عدم اجرا در چیست گفت: با سازمان ها و نهادی مختلف از جمله ثبت املاک، مسوولان و دولت صحبت کردم و نتیجه ای که از این صحبت ها کسب کردم ؛ به نظر می رسد آن انگیزه و اراده برای رفتن در این مسیر وجود ندارد.
پزشکیان تاکید کرد: البته اینطور هم نیست که در هیچ مدیری انگیزه وجود ندارد؛در این روند و ساختار اداری یک سری مشکلات داریم و به خاطر اولویت هایی که برای خودمان انتخاب می کنیم برخی کارها عقب می ماند، به عنوان مثال اکنون در مجلس فقط دنبال زمین خواری نیستیم بلکه مشکلات موسسات مالی اعتباری ، قاچاق و رشوه ها را هم دنبال می کنیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تصور می کردم قانون نداریم اما داریم و حالا تلاش می کنیم از طریق مجلس پیگیری کنیم تا دولت آنها را اجرا کند زیرا همین قوانین موجود مشکلات را تا حد زیادی حل می کند.
وی گفت: یکی از مشکلات ما این است که در خیلی مواقع برای اینکه صورت مساله را پاک کنیم مدیران و یا اتاق را عوض می کنیم، ساختمان ها در هم ادغام می شوند اما مشکل سر جای خود قرار دارد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید خود مشکل را حل کرد، مشکل آدم ها نیستند بلکه سیستم است که باید کمک کنیم درست شود، با دست به دست هم دادن و کمک کردن حل می شود، از نظر علمی و مدیریت باید مشکل را حل کرد نباید مقصر را پیدا کرد ، مشکل را حل کنیم مقصر خود به خود از بین می رود .
وی درباره تصویب لوایح محیط زیستی گفت: فکر نمی کنم لوایح دیر بررسی شوند؛ احتمالا سازمان های مربوطه پیگیری نمی کنند و یا تعداد لوایح زیاد است و در نوبت قرار می گیرند و بر همان اساس بررسی می شوند.
پزشکیان درباره لایحه خاک اظهارداشت: اگر مشکلی در مورد این لایحه وجود دارد کارشناسان وزارتخانه مربوطه یا دولت پیگیری کنند ما هم هر کاری از دستمان برآید انجام می دهیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در باره روز جهانی تنوع زیستی نیز گفت: اولین گام برای هر تصمیمی داشتن داده و اطلاعات صحیح، کامل و جامع است؛ درغیر این صورت نمی توان برای مشکلات نسخه صحیحی نوشت، برای همین است نسخه هایی که می نویسیم جواب نمی دهد.
وی تاکید کرد: مساله دیگر اجرای صحیح است، اگر تصمیم درست بگیریم اما در اجرا مشکل داشته باشیم باز هم جواب خوبی نخواهیم گرفت.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: علم ، باور، ایمان و مهارت در کنار هم موفق خواهند شد ،باید بدانیم و مهارت اجرای آنرا هم داشته باشیم ، اگر اینطور باشد غیر ممکن است مثلا منابع آبی و خاکی ما غیر از آنطوری که می خواهیم مصرف شود. وقتی نتوانیم آب و خاک را مدیریت کنیم به طور کلی توسعه و زندگی بی معنی خواهد بود چون همه در تهدید خواهیم بود .
پزشکیان گفت: امروزه با برخی چالش های محیط زیستی در استان ها مواجه هستیم که برخی از آنها منجر به نزاع می شود اگر این روند ادامه یابد همه چیز به خطر می افتد در حالی که می توانیم درست نظارت و مدیریت کنیم که لازمه آن داشتن علم ، مهارت و خواستن است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا