مدرسه صالح با مدیریت توانمند امکانپذیر است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، اسفندیار چهاربند روز سه‌شنبه در آئین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با بیان اینکه ۱۰۷هزار واحد آموزشی در کشور داریم، گفت: ۶۵ هزار مدرسه مستقل‌ هستند که بیش از ۱۲۰ دانش آموز دارند؛ مابقی کمتر از ۱۲۰ دانش آموز دارند.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش فراگیرترین شبکه ارتباط حاکمیت با مردم را در نقاط مختلف کشور به عهده دارد و هر مدرسه به عنوان یک رسانه و قرارگاه در راستای ترویج علم و فرهنگ عمل می کند و مهمترین عامل توسعه عدالت اجتماعی است.
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هر برنامه ای که حاکمیت برای آینده دارد باید از این مجرا عبور کند، گفت : این 65 هزار مدرسه مستقل، خط اول توسعه منابع انسانی به عنوان زیر ساخت توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
چهاربند تصریح کرد : ساز و کارهای مناسب، مدرسه را به محیط اجتماعی سازمان یافته و هدفمند تبدیل می کند و به دنبال آن دانش آموزان در این فضا، زندگی اجتماعی را تحت تاثیر انضباط و شرایط خاص تجربه می کنند.
وی افزود : ساز و کارهای متناسب با این هدف باید در قالب استانداردهای مدرسه اعم از نیروی انسانی، تجهیزات و امکاناتی که اجازه دهد مدرسه با فضای بیرونی تعامل داشته باشد، طراحی شود و البته مجموعه این ساز و کارها تحت مدیریت مدرسه به عمل می آید.
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد : این محیط سازمان یافته اجتماعی هدفمند ( مدرسه) یک مدیر دارد که باید تمامی ساز و کارها را به گونه ای ساماندهی کند تا دانش آموزان زنجیره ای از فرصت ها و موقعیت ها را در زندگی اجتماعی و فردی خود تجربه کنند.
چهاربند بیان داشت : مدرسه صالح سه محور را دنبال می کند که شامل تقویت و توانمند سازی مدیریت مدرسه برای ایجاد سازمان اجتماعی هدفمند، تلفیق و پایش کیفیت در مدرسه و انتخاب و انتصاب مدیران مدرسه از طریق ثبت نام در سامانه است.
وی درباره سامانه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس نیز اظهار داشت: این سامانه با همکاری جهاد دانشگاهی تدوین و طراحی شده است و می توان راه اندازی این سامانه را اولین قدم در تحقق بخش دیگری از اهداف سند تحول بنیادین قلمداد کرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات آموزش و پرورش یاد آور شد: به دلیل گستردگی آموزش و پرورش ممکن است کار اندکی به کندی انجام شود اما با استفاده از تجربه جهاد دانشگاهی کارها را پیش خواهیم برد.
وی افزود : در قالب این سامانه شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس مورد سنجش قرار می گیرد تا بتوانیم واحدهای آموزشی با کیفیت زیر نظر یک مدیریت توانمند داشته باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا