شرکت کمبریج انالیتیکا اعلام ورشکستگی کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از اقتصادآنلاین،کمبریج انالیتکیا با جمع آوری داده های خصوصی این کاربران از آنها برای بررسی میزان محبوبیت دونالد ترامپ در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این شرکت هفته گذشته تقاضای خود برای ثبت به عنوان یک مجموعه ورشکسته را تقدیم دادگاهی در نیویورک کرده است. کمبریج انالیتیکا و شرکت مادر انگلیسی آن SCL Elections اعلام کرده اند که به زودی فعالیت خود را متوقف خواهند کرد و رویه های حقوقی مربوط به ورشکستگی را به جریان خواهند انداخت.

اعلام رسوایی کمبریج آنالیتیکا باعث نزول شدید کسب و کار این شرکت و کاهش قابل توجه درآمد آن شد و از همین رو شرکت یادشده ترجیح داده فعالیت خود را متوقف کند.

درخواست ورشکستگی این شرکت توسط روبکا و جنیفر مرسر امضا شده که از اعضای هیات مدیره این شرکت و دختران میلیاردر مشهور رابرت مرسر محسوب می شوند. خاندان مرسر در سال های گذشته کمک های مالی بزرگی به شخص ترامپ اهدا کرده اند.

شرکت کمبریج انالیتیکا در سال 2013 تاسیس شد تا به طور خاص بر روی انتخابات ریاست جمهوری امریکا متمرکز شود و در آغاز فعالیت خود 15 میلیون دلار سرمایه از خاندان مرسر دریافت کرد و مورد حمایت استیو بنون مشاور سابق ترامپ در کاخ سفید نیز بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا