مایکروسافت یک استارت‌آپ هوش مصنوعی را خریداری کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از آی تی ایران،استارتآپ Semantic Machines در حوزه‌هایی مانند ترکیب گفتار، یادگیری عمیق و پردازش طبیعی زبان فعالیت دارد.

استارتآپ Semantic Machines ادعا دارد شرکتی است که می‌تواند با فعالیت در زمینه توسعه مکالمات حوزه هوش مصنوعی، ماشین‌ها و دستگاه‌ها را قادر سازد تا اهداف ایجاد شده خالقان خود را بهتر درک کرده، با آنها ارتباط برقرار کرده و همکاری کنند و از عهده وظائف خود بر بیایند. این استارت آپ همچنین می‌تواند به مایکروسافت کمک کند تا با محصولات حوزه هوش مصنوعی دیگر شرکت‌ها مانند الکسای آمازون، سیریِ اپل،  دستیار هوشمند گوگل و دستیار هوشمند بیکسبای سامسونگ رقابت کند.

شرکت Semantic Machines جمعی از متخصصان حوزه مکالمات هوشمند را گرد هم آورده مانند Larry Gillick، محقق ارشد سابق سیری در شرکت اپل و محققان سرشناس  دیگری مانند پرفسور Dan Klein  از دانشگاه UC Berkeley و پرفسور Percy Liang از دانشگاه استفورد.

مایکروسافت بخش تکنولوژی هوش مصنوعی خود را در ماه آگوست سال 2014 تاسیس کرد و موفق شده 8.5 میلیون دلار بودجه طی همان سال و 12.3 میلیون دلار دیگر در دسامبر 2015 در اختیار این بخش قرار دهد. شرکت‌های سرمایه گذاری مانند Bain Capital 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا