انرژی مصرفی استخراج بیت کوین با برق مصرفی کشور ایرلند برابر است

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،. این رقم نسبت به شش ماه قبل، دوبرابر شده و ممکن است تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی سه برابر نیز بشود. حال گزارش شده که افزایش انرژی مصرفی جهان برای این مسئله نگرانی‌هایی میان دوستداران محیط زیست ایجاد کرده چرا که در حال حاضر انرژی مصرفی جهان برای استخراج بیت کوین با مصرف کلی کشور ایرلند برابر است.

فرآیند استخراج بیت کوین زمانی رخ می‌دهد که کامپیوتر‌ها از طریق حل کردن مسائل بسیار پیچیده‌ی، به عنوان جایزه‌ بیت کوین دریافت می کنند و بلاکچین بیت کوین از یک الگوریتم به خصوصی به نام Proof of Work یا PoW استفاده می‌کند تا امنیت خود را تامین کند. تا اینجای کار مشکلی نیست اما حل این معماهای پیچیده انرژی مصرفی زیادی می‌طلبد و با همه گیر شدن استخراج بیت کوین، این انرژی روز به روز بیشتر می‌شود که نگرانی جهانیان را نیز برانگیخته است.

البته تخمین دقیق و کامل انرژی مصرفی جهان برای استخراج بیت کوین بسیار سخت است چرا که در فرآیند استخراج بیت کوین، سخت افزار‌ها به شدت داغ می‌شوند و نیاز است که سردکننده‌ های زیادی برای خنک کردن آنها استفاده شود. پس تنها انرژی مصرفی کامپیوتر‌ها نیست که باید درنظر گرفته شود و انرژی‌های دیگری هم در راستای این استخراج مصرف می‌شوند.

با درنظر گرفتن این موضوعات کارشناسان کمترین میزان مصرف انرژی مصرفی جهان برای استخراج بیت کوین را ۲.۵۵ گیگاوات تخمین می‌زنند که این رقم کمی از برق مصرفی کشور ایرلند کمتر است.

تخمین زدن آینده‌ی مصرف انرژی جهان برای بیت کوین کار سختی چرا که به عوامل زیادی نظیر قیمت بیت کوین، پیشرفت مدارهای مجتمع با کاربرد خاص، هزینه‌ی برق، شمار استخراج‌کنندگان جدید، محدودیت‌های محلی و … بستگی دارد اما مشخصاً هیچ کدام از این ارقام پایین نخواهد آمد. بنابراین باید منتظر بحران انرژی جهانی به سبب استخراج بیت کوین باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا