دوره‌های آموزشی "هوش مصنوعی" رایگان برگزار می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،برخلاف موسسه " کارنگی ملون"(Carnegie Mellon) که مدرک "هوش مصنوعی" اعطا می‌کند و با هدف پرورش افراد متخصص در این زمینه ایجاد شده است، دانشگاه "هلسینکی" در فنلاند دوره‌ی رایگان آموزش "هوش مصنوعی" را برای افراد آماتوری برگزار می‌کند که تمایل دارند راجع به این حوزه اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بسیاری از غول‌های فناوری از قبیل "گوگل" در حال حاضر روی پروژه‌های "هوش مصنوعی" کار می‌کنند. امروزه حتی صنایع غیر مرتبط با فناوری نیز برای انجام بسیاری از کارهای خود نیازمند "هوش مصنوعی" هستند.

جانینا فگرلاند از اعضای مشارکت کننده این پروژه در این دانشگاه گفت: شاید مردم ندانند که زندگی روزانه‌ آن‌ها تحت تاثیر هوش مصنوعی است.

وی افزود، به عنوان مثال، در صنایع غذایی برای عملیات "مرتب کردن" محصولات غذایی، استفاده از هوش مصنوعی لازم است.

شرکت "فیسبوک"(Facebook) مثال دیگری است که برای تشخیص چهره از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

فگرلاند اظهار کرد، در واقع دوره‌های دانشگاه "هلسینکی" بر ارائه اطلاعات مقدماتی و اولیه از هوش مصنوعی تمرکز دارد. مثلا در این دوره‌ها هوش مصنوعی تعریف می‌شود و چگونگی حل مسائل توسط هوش مصنوعی ارائه می‌گردد.

در بخش دوم این دوره‌ها، استادان نحوه کارکرد "یادگیری ماشین" را ارائه خواهند داد و همچنین "شبکه‌های عصبی" را تعریف خواهند کرد.

"یادگیری ماشین"(machine learning) به عنوان یکی از شاخه‌های وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی، به تنظیم و اکتشاف شیوه‌ها و الگوریتم‌هایی می‌پردازد که بر اساس آنها رایانه‌ها و سامانه‌ها توانایی تعلم و یادگیری پیدا می‌کنند.

"شبکه‌های عصبی" ، سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی نوین برای یادگیری ماشینی هستند.

ظاهرا مدت زمان اتمام این دوره حدود 30 ساعت است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا