جمعیت قوچ های جزایر دریاچه ارومیه افزایش یافت

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، بهزاد شیرپنجه افزود: سال گذشته 800 راس و امسال یکهزار و 200 راس از این حیوانات در این جزایر سرشماری شدند.
رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه افزود: آبشخورهای منطقه برای ادامه زیست و زاد و ولد این حیوانات ساماندهی شده است و انتظار می رود با توجه به ویژگی چند قلوزایی آنها در سرشماری آینده نیز افزایش چشم گیری مشاهده شود.
وی با اعلام اینکه سرشماری بعدی در آبان سال جاری انجام می شود، بیان کرد: به منظور جلوگیری از بروز بیماری تب برفکی در بین حیات وحش، تمام آبشخورهای موجود ضدعفونی شده و بیماری تب برفکی نیز در منطقه مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه بره آوری قوچ و میش ارمنی در فصل بهار اتفاق می افتد، اضافه کرد: این نوع از قوچ ها در جزایر اسپیر، اشک و به صورت فصلی در جزیره آرزو زیست می کنند اما به دلیل پوشش گیاهی مناسب و منابع آبی خوب جزیره کبودان زیستگاه اصلی آنان است.
رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه با بیان اینکه قوچ ارمنی 10 تا 13 سال عمر می کند، گفت: این نوع از قوچ ها در خطر انقراض قرار ندارند.
شیرپنجه با بیان اینکه قوچ و میش ارمنی همان گوسفند وحشی است، افزود: در گذشته مرز ایران و ارمنستان زیستگاه این حیوان بوده که به همین دلیل به قوچ ارمنی معروف شده است.
دریاچه ارومیه دارای 102 جزیره است که همه آنها از سوی سازمان یونسکو به عنوان اندوخته طبیعی جهان به ثبت رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا