قلب سالم از پیری جلوگیری می کند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، طی تحقیقات جدیدی که توسط محققان دانشگاه "اکستر"(Exeter) انجام شده است، افراد پیری که بیماری‌های قلبی بسیار کمی دارند، بدن محکم‌تر و ورزیده‌تری دارند.   

این مطالعه که بزرگترین تحقیق در نوع خود است، نشان می‌دهد که حتی کاهش کوچکترین مشکلات قلبی از قبیل "فشار خون بالا" و "کلسترول"، به کاهش سستی و ضعف بدنی و دردهای مزمن در پیری کمک می‌کند.

این محققان اظهار کردند، بسیاری از ضعف‌های پیری، پیامد اجتناب ناپذیر افزایش سن است ولی در افرادی که مشکلات قلبی کمتری دارند، این ضعف و سستی 85 درصد کاهش می‌یابد.

این مطالعات همچنین نشان ‌می‌دهد سالمندانی که قلب سالم‌تری دارند، کمتر دچار دیگر مشکلات موجود در پیری از قبیل "سقوط"، "شکستگی" و "زوال عقل" می‌شوند.

دکتر "جوآو دلگادو" رهبر این مطالعات و استاد پزشکی دانشگاه "اکستر" گفت: این مطالعات نشان می‌دهد که می‌توان از بروز ضعف و سایر بیماری‌های موجود در پیری جلوگیری کرد.

وی افزود، کنترل عوامل خطرساز قلبی موجب می‌شود که در پیری بدن سالم‌تری داشته باشیم.وی ادامه داد، امروزه بروز چاقی در کهنسالی نیز رو به افزایش است.مطالعه ما نشان می‌دهد که حتی کاهش اندک این عوامل خطرساز نیز ارزشمند خواهد بود.

این مطالعه 421 هزار نفر با سن 60 تا 69 سال را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است و افراد شرکت کننده در این تحقیق، بیش از 10 سال مورد پیگیری قرار گرفتند.تیم تحقیقاتی 6 فاکتور که ممکن است سلامت قلب را تحت تاثیر قرار دهند، مورد بررسی قرار داد.

این 6 فاکتور شامل "فشار خون بالای کنترل نشده"، "سطح کلسترول"،"سطح قند خون"، "اضافه وزن"،" فعالیت بدنی کم" و "استعمال دخانیات" بودند.  نتایج این تحقیق در مجله " Gerontology" منتشر شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا