جهاددانشگاهی قادر به رفع نیازهای علمی کشور است

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز در نهمین دوره گردهمایی معاونین پشتیبانی واحدها، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها، سازمان‌ها و مراکز جهاددانشگاهی که به میزبانی زنجانی برگزار شد، اظهار کرد: دنیا با سرعت زیادی در حرکت به سوی پیشرفت است و قطعاً آن‌ها منتظر ما نمی‌مانند، ولی بنا به فرموده مقام معظم رهبری می‌توانیم با نهضت نرم‌افزاری و رشد علمی این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: نمونه موفق را می‌توان در فعالیت شهید اقتدار علمی یعنی شهید مجید شهریاری مشاهده کرد چرا که فعالیت وی و دانشمندان دیگر کشورمان اثبات کرد که می‌توان با بهره‌مندی از توانایی‌ها به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه انتظار از جهاددانشگاهی بالا است، افزود: یکی از انتظاراتی که از این نهاد انقلابی می‌رود فعالیت در راستای محورهای عنوان شده از سوی مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه واژه بعثت برای همه ما واژه شناخته شده‌ای است، گفت: خداوند امر مقدس بعثت را با منت یاد می‌کند، زیرا منت یک نوع تذکر و یادآوری برای نعمت از مافوق به زیردست و همچنین نعمت بزرگ غیرقابل جایگزینی است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انسان تنها موجود قابل تربیت است، خاطرنشان کرد: بر اساس اصل تربیت انسان باید نسبت به همه کردار و رفتار خود پاسخگو باشد و آمدن پیامبران از سوی خداوند در همین راستا صورت گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا