یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفتند

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت نیوز،علی ربیعی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز حدود ۷۰ درصد روستاییان و عشایر در طرح بیمه مشارکت نکردند؟ با بیان اینکه یکی از مشکلات، آشنا نبودن روستاییان با خدمات این بیمه است، گفت:بجز درمان که بیمه سلامت بوده و در دولت یازدهم ۴ برابر شد اکنون بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت را بیمه روستاییان و عشایر تقریباً پرداخت می‌کند. وی گفت: امسال احکام ما در بازنشستگی زودرس که قانون آن در حال اجراست به حدود ۳۰ هزار بیمه‌شده، رسیده است و احکام آنها را آماده کردیم.

ربیعی با اشاره به اینکه اکنون شرایط بسیار خوبی وجود دارد، افزود: در ۸ سطح بیمه ایجاد کردیم یعنی تقریباً برای هر توان مالی، شرایط را آماده کردیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل مزد سالانه که شورای عالی کار برای کارگری مشخص می‌کند یک دوم آن را برای روستاییان محاسبه می‌کنیم و بر اساس آن ۸ سطح تعریف می‌شود که پایین‌ترین آن ۴۰۰ هزار تومان تا ۹۰۰ هزار تومان حق بیمه است که از این میزان برای ۴۰۰ هزار تومان؛ ۶۰ هزار تومان است که ۴۰ هزار تومان آن را دولت پرداخت می‌کند.

ربیعی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار شغل را در روستا‌ها می‌خواهیم ایجادکنیم، افزود: این طرح شامل مشاغل روستایی مانند کشاورزی می‌شود و این بیمه شامل فوت، از کارافتادگی و بازنشستگی است.

وی با بیان اینکه در روستا‌ها نباید سالمندی با فقر توأم باشد، اضافه کرد: از روستاییان می‌خواهیم از این طرح استقبال کنند، زیرا این طرح می‌تواند از سالمندی توأم با فقر پیشگیری کند.

ربیعی ادامه داد: در جلسه آینده هیأت وزیران بحث لایحه میانی نظام چند لایه تأمین اجتماعی را در دستور کار داریم که نظام بیمه اجتماعی فراگیر را هم در آن جا پیگیری خواهیم کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا