آیا دوران طلایی گوگل هوم و آمازون الکسا رو به پایان است؟

به گزارش سیناپرس به نقل از آی تی ایران،گوگل نیز یکی از شرکت‌هایی بود که در دنیای بلندگوهای هوشمند، خیلی سریع رشد پیدا کرد و سلطه آمازون را به چالش کشید. طبق گزارش تحقیقاتی شرکت Strategy Analytics، بلندگوهای Google Home در سه ماهه اول سال 2018، موفق شده سهم 26.5 درصدی از بازار را با فروش 2.4 میلیون دستگاه از بلندگوهای هوشمند، از آن خود کند. طبق اعلام این شرکت تحقیقاتی بزرگ، رقم اعلام شده نسبت به سال پیش به میزان 709 برابر افزیش پیدا کرده است.

آمازون باید نگران باشد؟

بدون شک این وضعیت شرایط مطلوبی برای آمازون نیست اما این شرکت توانسته با استقبال بالای بلندگوهای هوشمند سری Echo smart speaker در سرتاسر دنیا، تسلط خود را همچنان در این بازار حفظ کند. طبق گزارش‌ها، آمازون توانسته در سه ماهه اول سال 2018، 4 میلیون دستگاه از بلندگوهای هوشمند اکوی خود را به فروش برساند و 43.6 درصد از بازار را از آن خود کند. رشد آمازون اما به اندازه گوگل نبوده ولی با این وجود نسبت به سه ماهه اول سال گذشته، 102 درصد افزایش فروش داشته است.

به غیر از گوگل، آمازون با رقبا نوظهور دیگری نیز در این بازار مواجه است. مثلا شرکت Alibaba در سه ماهه اول سال 2018 موفق شده 700 هزار محصول رسانده و 7.6 درصد از بازار را از آن خود کند. اپل نیز با فروش 600 هزار عددی، 6 درصد از این بازار را تصاحب کرده است.

شیائومی که طی سال‌های اخیر در بازار گوشی‌های هوشمند غوغا به پا کرده، موفق شد با فروش 200 هزار عددی در بازار بلندگوهای هوشمند، 2.4 درصد از بازار را از آن خود کرده و در جایگاه پنجم قرار بگیرد.

با وجود اینکه اپل، علی بابا، شیائومی و برندهای دیگر نیز در بازار بلندگوهای هوشمند وارد شده‌اند اما به نظر می‌آید که مردم همچنان ترجیح می‌دهند از گوگل هوم یا آمازون اکو استفاده کنند.

اما بد نیست بدانید با وجود اینکه دو شرکت آمازون و گوگل حدود 70 درصد بازار بلندگوهای هوشمند را در سه ماهه اول سال 2018 را در اختیار خود داشتند، نسبت به سال‌های قبل رشد کمتری شاهد بودند. این موضوع نشان می‌دهد که تازه واردها در حقیقت جای خوبی در این بازار پیدا کرده‌اند.

جنگ بین گوگل و آمازون هنوز هم شعله ور است و هر دو شرکت اخیرا محصولات خود را در بازار عظیم کشور هند نیز عرضه کرده‌اند. شیائومی نیز به زودی تصمیم دارد وارد بازار هند شود اما این اتفاق احتمالا تا اواخر 2018 رخ نخواهد داد.

در این بین، آمازون و گوکل نباید رقیبانی مانند اپل و شیائومی را دست کم بگیرند. اپل یک برند شناخته شده و محبوب است که می‌تواند در دراز مدت حسابی غوغا به پا کند. شیائومی نیز تکنیک‌های بازاریابی قدرتمندی دارد ودر چین عملا حرف اول را می‌زند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا