همکاری‌های بین‌المللی در حوزه نوآوری‌های ورزش گسترش می‌یابد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،حسام زند حسامی با بیان اینکه زیست‌بوم نوآوری در حوزه ورزش آنچنان پر بار نیست، گفت: معاونت نوآوری و تجاری‌سازی، با شناسایی نیازهای موجود در صنعت ورزش در نظر دارد تا همکاری‌های خود را در حوزه بین‌المللی به منظور آشنایی با نگرش‌های آنان گسترش دهد. به همین منظور با پیگیری‌های صورت گرفته ملاقاتی با مدیر مرکز بین‌المللی نوآوری‌های ورزشی مایکروسافت که محل آن در شهر مادرید کشور اسپانیا است، صورت گرفت، در پی این دیدار این معاونت تلاش شد ضمن آشنایی با دیدگاه این مرکز نسبت به مرکز نوآوری و توانمندی‌های آن‌ها، با تشریح توانمندی‌های حوزه ورزش کشور و استارتاپهای موجود، به بررسی راه و طریق گسترش همکاری‌های بین‌المللی بپردازد تا در نهایت با استفاده از الگوی ارائه‌شده و اشتراک تجربیات امکان توسعه الگوهای صنعت ورزش و به‌ویژه کسب‌وکارهای نوین این صنعت ایجاد شود.
مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین معاونت علمی با تاکید بر اهمیت خلق ایده‌های قابل ارائه در سطح  بین‌المللی، گفت: بسترسازی در خصوص خلق ایده‌های فناورانه که قابلیت ارائه در سطح بین‌المللی داشته باشند، از مسائل ضروری در کشور است، چراکه قرار نیست کالای ایرانی تنها به زبان فارسی تولید و در کشور فروخته شود، بلکه با توجه به موقعیت جغرافیایی و همجواری با کشورهای همسایه، باید بستری را فراهم کنیم تا افراد طرح و ایده‌های خود را با تعامل و ارتباط به دیگر کشورهای همسایه عرضه کنند.

زیست‌بوم نوآوری در حوزه ورزش نیازمند توجه است
زند حسامی با تاکید بر اهمیت نوآوری در صنعت ورزش؛ اظهار کرد: نوآوری به عنوان بخش ضروری کارآفرینی در هر اکوسیستمی نیازمند توجه است، زیست‌بوم نوآوری در حوزه ورزش از این قاعده مستثنی نیست.

راه‌اندازی مرکز نوآوری ورزش با همکاری پژوهشگاه ورزش
مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین معاونت علمی با بیان اینکه معاونت نوآوری و تجاری‌سازی متولی برنامه توسعه مراکز نوآوری در کشور است، گفت: به منظور دستیابی به ارتباطات بین‌المللی میان مراکز نوآوری کشور با خارج از کشور، تلاشمان بر این است تا با نهادهای مختلف بین‌المللی وارد تعامل شویم. به همین منظور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش‌محور مرتبط با صنعت ورزش، اقدام به راه‌اندازی مرکز نوآوری ورزش با همکاری پژوهشگاه ورزش کرده است تا در طی این مسیر با اعتقاد بر این‌که حوزه سلامت و ورزش از اهمیت زیادی برخوردار است، بستر مناسبی جهت شکل‌گیری و پرورش کسب‌وکارهای نوین در این صنعت را فراهم کند.
وی با تاکید بر تغییر نگرش و ذائقه مردم در حوزه سلامت گفت: نگرش مردم در حوزه سلامت دچار تحولات قابل توجهی شده است، به این معنا که امروزه بسیاری از مردم به جای استفاده از داروهای شیمیایی و مراجعه به پزشکانی که صرفاً شیوه‌های قدیمی را مورد استفاده قرار می‌دهند، به سمت پزشکی سنتی و بومی روی آورده‌اند، طبیعتاً در راستای این رویکرد، ارائه مدل‌های کسب‌وکار در صنعت "ورزش" می‌تواند بسیار کارساز باشد؛ زیرا در این شیوه همواره ورزش و درست ورزش کردن و تغذیه درست از الزامات کلیدی این رویکرد است. از سوی دیگر موضوع فناوری اطلاعات و آمیختگی آن در این صنعت می‌تواند کمک دیگری باشد تا اساتید و محققان فعال در اکوسیستم کارآفرینی در حوزه ورزش، با ایده‌های نوین و جذاب‌تری روبرو شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا