بچه های گربه جنگلی به محیط زیست غرب گلستان تحویل داده شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، علی بیانی افزود : این کشاورز بچه گربه های جنگلی که نحیف و ناتوان بوده اند را در حاشیه یکی از دامداری های حاشیه روستای نیازآباد بندرترکمن پیدا و پس از دو هفته تیمارداری و تغذیه با شیر به این اداره تحویل داد.
به گفته وی؛ محل پیدا شدن این بچه گربه ها توسط کارشناسان حیات وحش بازدید شد اما اثری از گربه جنگلی مادر مشاهده نشد.
'حلیم' کشاورزی که این بچه گربه ها را تحویل محیط زیست داده است نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این گربه ها را از داخل درختچه زارهای گز حاشیه یک دامداری متروک در کنار روستا پیدا کردم و وقتی مطمئن شدم که مادر شان به هر دلیلی آنجا نیست،آنها را با خود به خانه بردم.
وی افزود: در روزهای ابتدایی با سرنگ و قطره چکان و در ادامه با استفاده از شیشه شیر آنها را تغذیه کردم، اما چون محیط زیست بهتر از آنها نگهداری می کرد ، به این اداره تحویل دادم.
گربه جنگلی با نام علمی Felis chausاز خانواده گربه ها یا Felidaeو زیر راسته گربه سانان یا Feliformia به شمار می رود.
این گونه در مقایسه با گربه وحشی دارای بدنی بزرگ تر، پاهایی بلندتر، دم کوتاه تر و گوش هایی به نسبت بزرگ تر است.
موهای سیاه و بلندی در انتهای گوش ها وجود دارد، رنگ بدن این گربه در ناحیه پشتی قهوه ای یا خاکستریِ متمایل به زرد و ناحیه زیرین بدن سفید متمایل به زرد است.
طول سر و تنه گربه جنگلی بین 60 تا 96 سانتیمتر بوده و دم حیوان به تنهایی 20 تا 30 سانتیمتر طول دارد، شب رو است و گاهی برای تغذیه به مناطق روستایی حاشیه جنگل نیز می رود.
این گونه از جانوران کوچک مانند خزندگان، حشرات، جوندگان، پرندگان و ماهی‌ تغذیه می‌کند، زیستگاه گربه جنگلی شامل نواحی خزری، جنگل‌ها، بوته زارهای بلند و انبوه، نیزارهای مجاور تالاب‌ها و رودخانه ها، مزارع نیشکر و ذرت است.
شهرستانهای ساحلی بندرترکمن و گمیشان در غرب و شمال غرب گلستان در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از گونه های پستانداران و پرندگان است.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است؛ این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا