دو ماهواره برای رصد حرکت آبها روی زمین به آسمان فرستاده شد

به گزارش  سیناپرس به نقل از ایرنا، شرکت اسپیس ایکس تصمیم دارد موشک فالکون ۹ را همراه دو ماهواره برای رصد  تغییرات آب وهوای زمین به مدار زمین بفرستد.البته قرار بود این ماموریت در ۱۹ می(دیروز) انجام شود. اما پس از تاخیر، قرار شده این ماهواره ها همراه ۵ ماهواره مخابراتی ایریدیوم روز سه شنبه به مدار زمین بروند.

ناسا تصمیم دارد روز سه شنبه ماموریت Gravity Recovery and Climate Experiment Follow-On یا GRACE-FO را آغاز کند. این پروژه ای عظیم با همکاری مرکز تحقیقات ژئوساینس آلمان است که مسیر و حرکات آب روی سیاره خاکی را بررسی می کند هر دو ماهواره چرخه آب زمین را رصد می کنند و حرکات آب های سراسر زمین را بررسی می کنند.

همچنین تغییرات در یخ ها و یخچال ها زمینی، ذخایر آب های زمینی، سطح آب دریا نیز رصد می شود تا چشم اندازی یگانه از آب وهوای زمین فراهم شود. طبق بیانیه ناسا این ماموریت حداقل ۵ سال طول می کشد.

موشک فالکون ۹ از مقر نیروی هوایی وندربرگ در کالیفرنیا به آسمان می رود.  این موشک از سال ۲۰۱۲ میلادی برای پنجاه وسه بار به آسمان رفته و ماهواره هایی در مدار زمین قرار داده و محموله هایی از ایستگاه فضایی بین المللی برای ناسا به زمین آورده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا