حمله هکرهای کره شمالی به دستگاه‌های اندرویدی مهاجران

کشور کره شمالی بهترین مکان جهان برای زندگی نیست و قوانین سخت‌گیرانه این کشور برای بسیاری به‌عنوان یک حدومرز عبور شده درزمینهٔ حقوق انسانی به‌حساب می‌آید. با این وجود عجیب نیست که بسیاری از افراد داخلی این کشور دوست دارند که از آن فرار کنند و در این میان به نظر می‌رسد که فرار کردن از کره شمالی کافی نخواهد بود.

به‌تازگی گزارش تحلیلی مرکز امنیتی مک آفی نشان داده است که هکرهای منتسب به کره شمالی به دستگاه‌های اندرویدی افرادی که از این کشور مهاجرت کرده‌اند حمله می‌کنند و این امر موجب شده است که کسانی که از این سرزمین فرار کرده‌اند، با بدافزارهایی روبرو شوند که امنیت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

مک آفی اعلام کرد که کشف کرده است تعدادی از نرم‌افزارهای موجود بر روی شبکه پخش نرم‌افزار پلی استور، به بدافزار Red dawn آلوده هستند. البته مجموع این نرم‌افزارها سه مورد بوده است که اولین مورد آن دستورالعمل پخت غذا بوده و دو مورد دیگر سیستم‌های قفل‌کردن نرم‌افزار یا اسکن چهره کاربر هستند.

جالب است بدانید که هم کنون بیش از 30 هزار نفر مهاجر در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند که از کره شمالی فرار کرده‌اند و این نرم‌افزارها به‌صورت مستقیم دستگاه‌های آن‌ها را هدف حمله خود قرار می‌دهد. عملکرد این بدافزار به نحوی است که بر روی کارکرد عادی دستگاه تأثیر منفی گذاشته و آن را با آسیب روبرو می‌سازد.

دولت کره شمالی هنوز نسبت به این گزارش عکس‌العملی نشان نداده است ولی با توجه به سابقه محدودیت‌های اعمال‌شده توسط دولت کیم جونگ اون می‌توان گفت که این موضوع چندان دور از واقعیت نیز نیست.

منبع: Gizmodo

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا