چگونه اندازه متن آیفون یا آیپد را تغییر دهیم؟

به گزارش سیناپرش به نقل از کلیک،برخی اپلیکیشن های سیستم عامل آی او اس امکان تغییر سایز متن را به شما می دهند. اما به نظر می رسد که صرف زمان برای چنین کاری و اضافه کردن کدهای اضافه به منظور تغییر سایز متن کاری بسیار بیهوده است، چرا که چنین قابلیتی به صورت پیش فرض در سیستم عامل قرار گرفته و کاربران می توانند متون را به اندازه دلخواه خود درآورند.

تغییر سایز متن آیفون و آیپد بسیار هوشمند و با رعایت قالب بندی صفحات انجام می شود. به این ترتیب ویژگی یاد شده با ابعاد تمامی نمایشگرها سازگار است.

قابلیت Dynamic Type حتی با رابط کاربری اپلیکیشن های مختلف نیز سازگار است و با هماهنگ کردن خود، اجازه لمس دکمه های قرار گرفته داخل اپلیکیشن ها را نیز امکان پذیر می کند.

تنظیم سایز متن آیفون یا آیپد برای افرادی که آستیگمات هستند یا از مشکلات بینایی رنج می برند، امری ضروری به نظر می رسد. تنظیم ابعاد متن می تواند در این زمینه کمک شایان توجهی به افراد یاد شده کند.

نحوه تغییر دلخواه سایز متن آیفون یا آیپد

برای تنظیم سایز متن در اپلیکیشن های پیش فرض و سایر مواردی که از قابلیت Dynamic Type پشتیبانی می کنند، مسیر زیر را طی کنید:

  1. اپلیکیشن Settings را باز کنید.
  2. وارد Display & Brightness شوید.
  3. روی Text Size ضربه بزنید.
  4. حالا اسلایدر را به سمت چپ یا راست کشیده تا به اندازه دلخواه خود برسید.
  5. برای باز گرداندن آن به حالت پیش فرض، اسلایدر را به مرکز صفحه انتقال دهید.

سایز متن آِیفون

نکته: اپلیکیشن هایی که از ویژگی Dynamic Type پشتیبانی کنند، با این قابلیت سازگار خواهند بود و تغییر سایز متن روی آنها نیز تأثیر می گذارد.

سایز متن آیفون

اپلیکیشن های پیش فرض اپل را می توان بهترین نمونه برای تغییر سایز متن به حساب آورد. اما در اپ استور و اپلیکیشن News نمی توان تا حد  زیادی روی تغییر ابعاد حساب باز کرد و این ویژگی بیشتر روی تیترهای اصلی تأثیر می گذارد.

سایز متن آیفون

اپلیکیشن هایی مانند توییتر و Twitterrfic عملکرد قابل توجهی در این زمینه از خود نشان داده اند و این در حالی است که اینستاگرام ثابت کرده که هنوز در این مورد جای کار دارد.

بد نیست بدانید که قابلیت Dynamic تایپ که بالاتر به آن اشاره کردیم، تنها به اپلیکیشن ها محدود نمی شود و صاحبان وب سایت ها نیز می توانند امکان پشتیبانی از این قابلیت را در کدهای HTML قرار دهند.

در نهایت برای بزرگ تر کردن سایز فونت آیفون و آیپد نسبت به ابعاد قرار گرفته در اسلایدر تنظیمات، می توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  2. روی General ضربه بزنید.
  3. گزینه Accessibility را انتخاب کنید.
  4. روی Larger Text ضربه بزنید.
  5. حالا سوییچ مربوط به Larger Accessibility Size را روشن کنید.
  6. در نهایت اسلایدر قرار گرفته در پایین صفحه را به سمت چپ و راست برده تا به سایز ایده آل خود برسید.

سایز متن آِیفون

به یاد داشته باشید که با افزایش سایز فونت، رابط کاربری نیز خود را با آن تطبیق خواهد داد. اما افزایش آن به میزان زیاد، امکان ضربه روی برخی دکمه های داخل اپلیکیشن ها را سخت یا غیر قابل انجام می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا