وظیفه داریم تا فضای دانشگاه‌ها را از حالت ایزوله خارج کنیم

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،حسین سیمایی صراف در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب نگاه کاربردی را به حوزه‌های مختلف از اسباب و زمینه‌های توسعه دانشگاه‌ها برشمرد و اضافه کرد: تمام علوم برای حل مشکلات جامعه پدید آمدند و انتظار می‌رود خروجی دانشگاه‌ها به حل مشکلات جامعه و همچنین توانمندسازی تک تک افراد منجر شود. 

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم‌ ادامه داد: دانشگاه‌های ما باید در مسیر توسعه پایدار و حل مشکلات جامعه حرکت کنند و دیوار ضخیمی که بین دانشگاه و نهادهای اجرایی به وجود آمده برداشته شود تا در سایه ارتباط و تعامل دوسویه مشکلات و نارسائی‌ها برطرف شود. 

 سیمایی صراف اضافه کرد: تا زمانی که ادارات و نهادهای ما به مراکز علمی و خروجی آنها اعتماد نکنند مشکلات پابرجا خواهد بود و نمی‌توان انتظار حل آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های افراد جامعه را داشت. 

 وی تصریح کرد: باید از مرز گفتگوها و صحبت‌های صرف عبور کنیم و به نقطه اجرا و عمل برسیم که قطعا با حضور رئیس جدید دانشگاه محقق اردبیلی انتظار می‌رود خردگرایی و تصمیم‌گیری‌های عملیاتی با حضور مراکز علمی و دانشگاه‌ها و مجموعه‌های اجرایی مدنظر قرار گیرد تا خروجی مطلوب و مناسبی را شاهد و ناظر باشیم. 

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم خطاب به رئیس جدید دانشگاه محقق اردبیلی گفت: توصیه ما این است که معیار عقلانیت جمعی و حاکمیت قانون را در تصمیم‌ گیری‌ها مدنظر قرار داده تا به واسطه این عناصر بتوان کار ماندگاری را در استان اردبیل انجام داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا