فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بر اساس آئین‌نامه‌های مصوب ضروری است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،مهندس عسکری در گردهمایی کارشناسان فرهنگی هنری اجتماعی و مذهبی دانشگاه های سراسر کشور بر نقش کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید با مشارکت و توان مضاعف این کانون‌ها برنامه‌ای تهیه شود تا نقشی موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند. تا با آغاز سال تحصیلی کانون‌ها نقش‌های محوری و بنیادین خود را در بازخوانی مواریث فرهنگی و اسلامی در دانشگاه دنبال کنند.

با اشاره به ضرورت فعالیت‌های فرهنگی بر اساس آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب در دانشگاه‌ها، گفت: باید از همه ظرفیت‌های قانونی در دانشگاه‌ها برای توسعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: در تقدم ملاک‌ها و معیارها برای یک فعالیت دانشجویی، بهترین معیار این است که این کنش و فعالیت بتواند در مرحله اول مشارکت بیشتر مجموعه دانشگاهی را در برداشته باشد و سپس بتواند به دستاورد و محصول در راستای ارتقای کیفی منجر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ وی با اشاره به وجود خلاقیت و تلاش‌های خود انگیخته در بین دانشجویان، گفت: این فعالیت‌ها منجر به تولید اثری فاخر در فضاهای کانونی می‌شود. در واقع محصول تلاش دانشجویان کانون‌های هنری باید اثری فاخر و امید آفرین باشد که در نهایت نشاطاجتماعی ایجاد کند.

در ادامه دکتر کریمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان با اشاره به جایگاه رفیع کارشناسان کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی که در دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد به عنوان فعالیت‌های غیر رسمی نام برده می‌شود و معتقدیم در فعالیت‌های غیر رسمی یادگیری به نحو دقیق‌تر از فعالیت‌های رسمی صورت می‌گیرد چرا که این فعالیت‌ها در سطح دانشگاه یک امر درون زاد بوده و از روی ذوق و علاقه است.

وی ادامه داد: به واسطه فعالیت‌های غیر رسمی که شما عهده دار آن در دانشگاه‌ها هستید دانشجویان آموخته‌های زیادی کسب کرده و در زندگی شخصی، شغلی و اجتماعی از این آموخته‌ها سود می‌برند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان فعالیت‌های فرهنگی را متکثر خواند و افزود: فعالیت‌های بسیاری در حوزه فرهنگی صورت می‌گیرد، انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی و… از جمله این فعالیت هاست اما عقیده من این است که جایگاه کانون‌های فرهنگی، هنری و دینی بسیار رفیع و تعیین کننده است، چرا که این فعالیت‌ها بیشتر از سایر فعالیت‌هایی که دانشجویان انجام می‌دهند و موجب نشاط آفرینی و نشاط افزایی در دانشگاه است. وی سپس گفت: هر فعالیتی که از روی ذوق و علاقه باشد آن فعالیت منزلت و جایگاه متمایزی دارد و هر سخن و عملی که از دل برآید بر دل می‌نشیند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا