ارائه بسته کاملی از خدمات به زوجین نابارور

مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا دارای 6 کلینیک ذیل است:

  • درمان ناباروری
  • درمان سقط مکرر
  • درمان‌های جایگزین (اهدا)
  • مادر، جنین و نوزاد
  • اندومتریوز
  • سلامت جنسی

کلینیک های مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با بهره مندی از حدود 30 تخصص مختلف از جمله: جراح زنان، زایمان و ناباروری، جراح و متخصص اورولوژی و ناباروری مردان، جنین شناس، متخصص ژنتیک، متخصص پاتولوژی، متخصص بیماری های عفونی، متخصص بیهوشی، متخصص داخلی – غدد، متخصص ایمونولوژی، متخصص رادیولوژی و روانشناس، بسته کاملی از خدمات را در اختیار زوجین نابارور قرار می دهد.

ارائه تمامی این خدمات در یک مرکز واحد، علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، به حصول بهترین نتیجه ممکن، کمک شایانی می کند.

هدف در جهاد دانشگاهی، حرکت مبتنی بر رفع نیازهای کشور است

دکتر محمدرضا صادقی، ریاست پژوهشگاه فن آوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی – ابن سینا، در نشستی که صبح امروز (شنبه 29 اردیبهشت) در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا برگزار شد، تأکید کرد: هدف در جهاد دانشگاهی تولید صرف علم نیست، بلکه یکی از اهداف اصلی این نهاد، برطرف کردن نیازهای اساسی کشور (در حوزه های مختلف) است. جهاد دانشگاهی در حوزه هایی از جمله سلول های بنیادی، مهندسی بافت، طب بازساختی، تشخیص و درمان سرطان ورود پیدا کرده و توان زیادی برای ارائه خدمات در این زمینه ها دارد.

ریاست پژوهشگاه فن آوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی – ابن سینا افزود: جهاد دانشگاهی از سال 1370 وارد حیطه درمان ناباروری شد و درحال حاضر، تقریبا بهترین مراکز درمان ناباروری در کشور، متعلق به این نهاد هستند.

دکتر صادقی: جهاد دانشگاهی در حوزه هایی از جمله سلول های بنیادی، مهندسی بافت، طب بازساختی، تشخیص و درمان سرطان ورود پیدا کرده و توان زیادی برای ارائه خدمات در این زمینه ها دارد

دکتر صادقی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات، اعتماد جامعه نسبت به مراکز علمی – تحقیقاتی به دلیل عملکرد برخی از محققان خدشه دار می شود، چراکه پیش از حصول نتیجه نهایی در مورد یک طرح، آن را مطرح و توقعاتی را در بین مردم ایجاد می کنیم. عدم حصول نتیجه مطلوب (و واگذاری نتایج به آینده) باعث نوعی بی اعتمادی در جامعه می شود.

ریاست پژوهشگاه فن آوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی – ابن سینا افزود: اطلاع رسانی صحیح در مورد دستاوردها و تلاش های محققان – به ویژه در حوزه علم و فناوری – زمینه بهره برداری بهتر از امکانات و توانایی های داخل را فراهم کرده و درعین حال، روحیه نشاط، امید و خودباوری در کشور ایجاد می کند.

ایران در زمینه بیولوژی تولیدمثل پیشرو محسوب می شود

دکتر علی صادقی تبار، مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا نیز در بخشی از این نشست گفت: پژوهشگاه فن آوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی – ابن سینا از بدو تأسیس، بیولوژی تولیدمثل و تحقیقات سرطان را به عنوان دو هدف اصلی برای خود تبیین کرد.

دکتر علی تبار افزود: پژوهشگاه ابن سینا فعالیت در حوزه درمان ناباروری را زمانی آغاز کرد که افراد برای دریافت ساده ترین خدمات درمان ناباروری، با صرف هزینه های سنگین به کشورهای دیگر سفر می کردند. جهاد دانشگاهی با توجه به رسالت خود (حرکت مبتنی بر رفع نیازهای اساسی کشور) به این حوزه ورود پیدا کرد و اکنون در زمینه بیولوژی تولیدمثل در دنیا ایران پیشرو محسوب می شود؛ یکی از دلایل پیشرو بودن ایران در این حوزه، به جز بهره مندی از متخصصان برجسته، فقه پویایی است که اجازه تحقیق در این زمینه را صادر کرده است.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا به خدمات ارائه شده در این مرکز اشاره و تأکید کرد: درمان ناباروری با نرخ موفقیت خوب (و در سطح جهانی) در این مرکز صورت می گیرد. ده ها تیم تخصصی این مرکز، پروتکل های درمانی را تنظیم کرده اند که منجر به حصول نتایج مثبت در حوزه درمان ناباروری شده است. در حوزه آموزش نیز اقدام به تربیت نیروهای متخصص کرده ایم؛ امسال سومین آزمون سراسری وزارت بهداشت برای جذب فلوشیپ ناباروری (پذیرش در ابن سینا) برگزار شد که حاکی از کیفیت خوب برنامه های آموزشی در این مرکز است.

بیشتر بخوانید:

دکتر علی تبار خاطر نشان کرد: اولین کلینیک سقط مکرر کشور، همچنین اولین کلینیک رسمی اندومتریوز کشور در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا راه اندازی شد. اندومتریوز یکی از شایع ترین بیماری های زنان است که روند تشخیص و درمان آن بسیار دشوار است و (درصورت عدم درمان) می تواند منجر به ناباروری شود. کلیه خدمات مورد نیاز برای درمان اندومتریوز در این مرکز به بیماران ارائه می شود.

وی افزود: کلینیک اندومتریوز ابن سینا یکی از مراکز پیشرو و بسیار معتبر محسوب شده و در انجمن جراحی های درون بین زنان (British Society of Gynecologic Endoscopy) انگلیس عضویت دارد.

 

 

گزارش: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا