لاغری با قرص الکترونیکی

 به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث، عملکرد این قرص الکترونیکی به این صورت است که مغز را فریب می دهد تا تصور کند که معده پر از غذا است.این قرص الکترونیکی ظاهری شبیه قرص های معمولی دارد و به راحتی می توان با آب قورت داد.این قرص تجربی مانند پیس میکر معده، اشتها را سرکوب می کند.

پیس میکر معده، ایمپلنتی است که از طریق جراحی در معده قرار داده می شود و به عصب واگ متصل می شود.عصب واگ طولانی ترین عصب مغزی و دهمین زوج اعصاب مغزی از ۱۲ جفت عصب مغز است که در بلعیدن غذا، صحبت کردن، فعالیت های پاراسمپاتیک و هاضمه نقش دارد.
عصب واگ کار هدایت سیگنال ها از معده به هیپوتالاموس را بر عهده دارد؛ هیپوتالاموس منطقه ای از مغز است که مسئول تنظیم اشتها است.

پیس میکر (ضربان ساز) دارای حسگری است که ورود غذا به معده را تشخیص می دهد و سپس پالس های الکتریکی ضعیفی را به عصب واگ ارسال می کند که مغز را فریب دهد به گونه ای که تصور کند معده دیگر جایی برای غذا خوردن ندارد.
پیس میکرهای معده حدود 10 هزار یورو قیمت دارند و معمولا برای بیمارانی به کار برده می شود که به رژیم غذایی پاسخ نمی دهند و یا برای جراحی بای پاس معده مناسب نیستند. با وجود اینکه قیمت این قرص هنوز اعلام نشده است اما احتمالا بسیار ارزان تر از یک پیس میکر است.

زمانی که این قرص حاوی فناوری پیشرفته قورت داده می شود، می توان آن را با استفاده از یک اپلیکیشن خاص تلفن همراه کنترل کرد.

این قرص چند دقیقه بعد از قورت داده شدن به معده می رسد و شبکه ای از تورهای نازک در معده ایجاد می کند.این شبکه توری از ورود قرص از معده به روده جلوگیری می کند.
سپس با قرار دادن یک برچسب مغناطیسی قدرتمند بر روی پوست در بالای محلی که عصب واگ در شکم قرار دارد، قرص به محل قرار گرفتن عصب واگ هدایت می شود.این قرص با احساس انقباض های ماهیچه ای که بیانگر ورود غذا به معده است، شروع به ارسال سیگنال هایی از طریق این عصب به مغز می کند تا اشتها را سرکوب کند.

این قرص به گونه ای طراحی شده است که پس از سه تا چهار هفته از بین می رود.اسیدهای قوی موجود در معده نیز پوسته قرص و شبکه توری نازک تولید شده را حل و از بدن دفع می کند.آزمایش های بالینی این قرص از سال آینده آغاز می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا