داستان نویسی علمی تخیلی ونقاشی برگزار می گردد

این مسابقه که به مناسبت هفته جهانی فضا تدارک دیده شده است، فرصتی است برای علاقه‌مندان به نقاشی و نویسندگی تا استعداد خود را این بار در حوزه «نجوم و فضا» بیازمایند.

رقابت "رؤیای کهکشانی من" با هدف آشنایی مردم با اهمیت نجوم، فضا، نقش یافته‌های این حوزه در بهبود زندگی بشر، زیبایی‌های چشم‌نواز آسمان شب و پرورش نیروی تخیل برگزار خواهد شد. در بخش‌های مختلف این رقابت به کارگیری المان‌های علمی و یا شبه‌علمی دانش نجوم و فضا ضروری است.

نفرات برتر این رقابت در همایش هفته جهانی فضا که در نیمه دوم مهر ۹۷ برگزار خواهد شد، معرفی شده و هدایای آن‌ها اهدا خواهد شد. هدایای این رقابت شامل جوایز نقدی، غیرنقدی و لوح سپاس است.

بر اساس اعلام انجمن نجوم آیاز، 15 مردادماه امسال آخرین مهلت ارسال آثار خواهد بود.

در بخش داستان کوتاه علمی تخیلی با موضوع نجوم و فضا، موضوع اصلی آثار باید علمی‌تخیلی و مرتبط با نجوم و فضا باشد. تنها قالب قابل قبول در مسابقه، داستان کوتاه است. نوشته‌هایی از قبیل دل‌نوشته، انشا، شعر، داستان بلند و دنباله‌داری که نیمه‌کاره رها شده باشد ( فاقد پایان‌بندی باشد) پذیرش نمی‌شود.

قوانین بخش داستان عبارتند از؛ "رده سنی: ۱۰ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا"، "هر شرکت کننده می‌تواند فقط یک اثر ارسال کند"، "حجم آثار ارسالی حداقل ۵۰۰ کلمه و حداکثر ۵ هزار کلمه باشد"، "داستان‌ها باید صرفا در ژانر علمی‌تخیلی و مرتبط با نجوم و فضا باشند"، "داستان‌ها در نرم‌افزار ورد با قالب .doc یا .docx  تایپ شده باشند. آثاری که در قالب پی‌دی‌اف ارائه شوند، پذیرش نمی‌شوند و رعایت اصول نگارش در امتیازدهی تاثیرگذار خواهد بود"، داستان‌های ارسالی نباید قبلا در هیچ کتاب، مجله، نشریه و فضای مجازی منتشر شده باشد"، "عنوان نامه‌ الکترونیکی ارسالی، داستان علمی- تخیلی انتخاب شود"، "آثار ارسالی پیش از این در هیچ مسابقه‌ یا جشنواره‌ای برگزیده نشده باشند"، "علاقه‌مندان باید برگه مشخصات را از وبگاه Ayazastro.com دانلود کرده و بعد از تکمیل به همراه اثر ارسال کنند، نبود برگه مشخصات منجر به حذف اثر از شرکت در رقابت است" و "عدم رعایت قوانین منجر به حذف اثر از رقابت می‌شود".

داستان‌ها در دو مرحله داوری خواهند شد؛ داوران مرحله اول بعد از اعلام اسامی داستان‌های راه یافته به مرحله نهایی معرفی خواهند شد.

موضوع بخش نقاشی «اولین برخورد انسان با موجودات فضایی» است. رویکرد جشنواره صرفا آثار نقاشی با موضوع مشخص شده است و شرکت‌کنندگان در دو رده سنی "کمتر از 13 سال" و "13 سال به بالا" در این بخش از جشنواره می‌توانند شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه Ayazastro.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۳۷۲۰۹۷۷۵۶ تماس بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا