امکان تحرک معلولین با استفاده از جلیقه زیستی

بر اساس گزارش رسمی منتشر شده از سوی بیمارستان مونته کاتون Montecatone Hospital در منطقه Imola در بلونیای ایتالیا ، پروژه تحرک بخشی به معلولین که از سوی این مرکز اجرا می شود ، با موفقیت های چشمگیری همراه بوده است . در این پروژه ، نوعی جلیقه بایونیک bionic suits یا پوشش خارجی موتور دار motorized exoskeletons برای بیمارانی که به دلیل مصدومیت های نخاعی و ستون فقرات دچار آسیب دیدگی شده اند ، استفاده می شود که آن ها را قادر به فعالیت و تحرک خواهد کرد . در این پروژه ، 250 فرد بیمار با کمک این جلیقه تحت آزمایش تحرک قرار گرفته اند .

شایان ذکر است که این جلیقه بایونیک در ایالات متحده آمریکا ساخته شده است و Ekso-Gt exoskeletons نام دارد . این جلیقه به مانند یک پرستار و دستیار شخصی به معلولین کمک کرده و آن ها را قادر به حرکت می سازد . هزینه این جلیقه 200 هزار یورو بوده با پشتیبانی و سرمایه گذاری موسسه غیر انتفاعی مونته کاتون ، واحد ایمولا Imola Credit Union Foundation and Montecatone non-profit  تهیه شده است .

استفاده از این جلیقه های بیونیک ، بیمارستان فوق را تبدیل به یکی از مراکز اصلی و مهم توانبخشی به معلولین در کشور ایتالیا و قاره اروپا خواهد کرد .

در همین زمینه دکتر جاکوب بوناویتا Jacopo Bonavita مدیر بخش نخاع بیمارستان مونته کاتون اعلام کرد : " این جلیقه های بایونیک قرار نیست جای عملکرد ویلچر ها را بگیرد بلکه هدف اصلی ما در این پروژه ، جایگزینی کمبود و ضعف در عملکرد اندام تحتانی بیماران بوده و تلاش می کنیم ان ها را قادر به راه رفتن کنیم . "

این تکنولوژی جدید به صورت یک جلیقه قابل پوشیدن طراحی شده و هدف اصلی آن کمک و حمایت از بیماران دارای آسیب های نخاعی است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا