دانشگاه خوارزمی برای ارتقاء تجهیزات آموزشی در سال 97 برنامه دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر جعفر کیوانی درباره برنامه‌های معاونت آموزشی در سال جاری اظهار کرد: دانشگاه در قسمت آموزش دو پایه مهم یعنی دانشجویان و اعضای هیئت علمی دارد، لذا اگر بتوانیم دانشجوی برتر را انتخاب کنیم و اعضای هیئت علمی قوی‌تر و بالنده‌تری داشته باشیم، آموزش بهتری خواهیم داشت.به همین علت در این دو ناحیه قصد اضافه کردن تجهیزات آموزشی داریم.

وی ادامه داد: سال گذشته نیازهای تجهیزات آموزشی را مرتفع کردیم و مطابق با برنامه‌ریزی که داریم در سال 97 اکثر تجهیزات آموزشی را به روز خواهیم کرد و اعضای هیئت علمی جدید را نیز از میان دانش آموختگان برجسته دانشگاه‌های معتبر کشور، انتخاب کرده و تلاش می‌کنیم در این سه بُعد، یعنی "دانشجو"، "عضو هیئت علمی" و "تجهیزات" کیفیت را ارتقاء دهیم تا آموزش بهتری داشته باشیم.

کیوانی درباره مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت آموزشی دانشگاه خوارزمی در سال 96 اظهارکرد: از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت آموزشی دانشگاه در سال 96 می‌توان به تدوین برنامه جامع بالندگی اشاره کرد. در دانشگاه خوارزمی دوره‌های دانش افزایی اعضای هیت علمی را در زمستان و تابستان برگزار می‌کنیم که با استقبال بسیار زیاد آنها مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های آموزشی دانشگاه، برگزاری همایش مدیران گروه‌های آموزشی است. ما از این طریق مشارکت گروه‌های آموزشی را در فعالیت‌های برنامه‌ریزی و اجرا بیشتر کرده و اختیارات بیشتری را به دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی داده‌ایم. به این ترتیب اعضای هیئت علمی احساس می‌کنند در برنامه‌ریزی و فعالیت‌های دانشگاه مشارکت بیشتری دارند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی با تاکید بر اهمیت توسعه رشته‌های میان رشته‌ای تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اصلی ما توسعه رشته‌های میان رشته‌ای است. در زمینه پلاسمای پزشکی، زمین شناسی نفت، نانوشیمی، فیتوشیمی، میان رشته‌ای‌های جدیدی را ایجاد کرده‌ایم. همچنین در بحث اقتصاد انرژی، حقوق انرژی، آب،‌ حقوق آب نیز درصدد تاسیس رشته هستیم.

کیوانی با تاکید بر اهمیت تاسیس رشته‌هایی متناسب با نیاز جامعه نیز گفت: در دانشگاه خوارزمی رشته‌های از جمله آب و محیط زیست،‌ انرژی‌ ، نفت، مسائل اجتماعی در دانشگاه دایر کرده‌ایم و تعدادی رشته دیگر نیز به شورای گسترش پیشنهاد کردیم تا در صورت موافقت شورا آن رشته ها را نیز دایر کنیم.

وی در پایان درباره مهم‌ترین دستاوردهای آموزشی دانشگاه خوارزمی یادآور شد:  مهم‌ترین دستاوردهای هر دانشگاهی، دانش آموختگان‌ آن دانشگاه هستند که در مقاطع بالاتر پذیرفته می‌شوند و یا در محیط شغلی منشأ اثر می‌شوند. خوشبختانه دانشجویان ما بعد از فارغ‌التحصیلی اکثرا در مقاطع بالاتر پذیرفته می‌شوند و تحصیل می‌کنند و آن دسته از دانشجویانی که وارد محیط کار می‌شوند نیز، معمولا موفق هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا