نئاندرتال ها ، قربانیان حیوانات گوشتخوار

انسان های نئاندرتال را می توان آخرین حلقه زنجیره اجداد انسانی ما دانست که در حدود 40 هزار سال پیش برای همیشه منقرض شدند . این انسان ها برای مدتی نسبتا طولانی با انسان های مدرن یا هوموساپینس ها همزیستی داشته و به مرور رو به انقراض رفتند . به تازگی تیمی از پژوهشگران اسپانیایی در حال بررسی فسیل های باقی مانده از انسان های نئاندرتالی هستند که بر اثر حمله حیوانات گوشتخوار از بین رفته بودند . ادگارد کامارو Edgard Camaró ، کارلوس لورنزو Carlos Lorenzo و فلورنت ریواز Florent Rivals سه پژوهشگری هستند که از سوی موسسه تحقیقاتی Institut Català de Paleoecologia Humana I Evolució Social (IPHES) در حال بررسی این موضوع هستند . آن ها برای انجام این کار ، استخوان های افرادی را که در سال های اخیر بر اثر حمله حیوانات گوشتخواری مانند شیر ، ببر ، خرس و پلنگ کشته شده اند بررسی کرده و نوع آسیب های وارد شده به استخوان های این افراد را با بقایای انسان های نئاندرتالی که احتمال داده می شود به صورت مشابه کشته شده اند مقایسه می کنند .

در همین زمینه ادگارد کامارو در یک نشست خبری اعلام کرد : " الگوی یکسانی از آسیب های وارد شده به این استخوان ها در بین قربانیان عصر جدید و نئاندرتال ها دیده می شود . بر این اساس ما دریافتیم که نئاندرتال ها همواره در خطر حمله حیوانات گوشتخوار بزرگ قرار داشته و این موضوع باعث مرگ بسیاری از این افراد شده است . "  

وی درباره اهمیت این مطالعات گفت : " موضوع فوق  از این نظر شایان توجه است که اطلاعات بسیاری مهمی از طریق بررسی این شواهد در حوزه تکامل انسان و نحوه شکار و شکار شدن وی به دست می آید . " این پژوهشگران در خاتمه اعلام کردند ، اطلاعات به دست آمده از این پژوهش مورد توجه پزشکی قانونی قرار گرفته است و آن ها درخواست بررسی الگوهای کشف شده در این بررسی ها را کرده است . استفاده از الگوهای آسیب وارده به استخوان بدن مصدومان این حملات می تواند پزشکی قانونی را برای شناسائی و بررسی دقیق تر موارد مشابه یاری کند . این موضوع می تواند رویکرد جدیدی در انتقال علوم مختلف و استفاده از دستاوردهای مشترک در علم باشد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا