از طریق دست خط خود در گوگل جستجو کنید!

به گزارش سیناپرس به نقل از پایگاه خبری تیک،آیا سریع‌تر از اینکه بنویسید، تایپ می‌کنید؟ شما می‌توانید سرعت نوشتن و تایپ خود را در سرچ بعدی گوگل با هم مقایسه کنید. استفاده از دستخط کاربر برای سرچ کردن در گوگل از قبل وجود داشته و در سال 2012 بروزرسانی شده است. در ادامه با هم چگونگی تغییر تنظیمات در گوگل و استفاده از دستخط برای جستجوکردن در گوگل را با هم مرور می کنیم.

این ایده بدین صورت استفاده می شود که توسط دستگاه های لمسی و فعالی که دارید، دستخط شما شناسایی شده و جستجو را برای شما راحت تر می سازد. با فعالسازی گزینه دستخط، قادر خواهید بود که با استفاده از موبایل و تبلت در هر جای صفحه از Google.com متن خود را نوشته و جستجو را آغاز کنید در واقع هیچگونه کادر ویژه یا محیط کاربری متفاوتی وجود ندارد. این گزینه را می توانید در تنظیمات گوگل به صورتی که در ادامه توضیح داده می شود، فعال سازید.

با استفاده از موبایل یا تبلت خود وارد سایت گوگل شوید:
بر روی گزینه Setting که معمولا در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.
بر روی گزینه Handwrite کلیک کنید تا باز شود.
برای فعال سازی قسمت تشخیص دستخط بر روی گزینه Enable کلیک کنید. همچنین برای غیرفعالسازی آن می بایست بر روی Disable کلیک کنید.

4. به پایین صفحه رفته و بر روی گزینه Save کلیک کنید تا تغییرات انجام شده ذخیره شوند. صفحه را رفرش کرده تا ببینید که آیا آیکون Handwrite در پایین صفحه سمت راست آمده است یا خیر.
5. با استفاده از انگشت خود در هر جای صفحه که مایلید، عبارتی که می خواهید جستجو کنید را بنویسید.

متنی که شما با انگشت خود نوشتید در باکس جستجو به یک متن تایپ شده تبدیل می شود سپس بر روی گزینه جستجو کلیک کنید تا عملیات جستجو آغاز شود. حالت Handwrite از قابلیت متن پیش فرض نیز پشتیبانی می کند. همچنین اگر حرفی نوشتید که با حرف دیگر اشتباه شد ( مثل حرف O با عدد 0) ، لیستی از گزینه های موردنظرتان در پایین باکس جستجو ظاهر می شود.

اگر دستخط خوبی نداشته باشید، گزینه دستخط می تواند دچار ارور و اشتباه شود. همچنین استفاده از انگشت به جای یک قلم برای نوشتن بر روی صفحه نمایشگر، ایده خوبی بنظر نمی رسد. اما گوگل می گوید که گزینه دستخط می تواند مکمل و جایگزین تایپ کردن باشد. شما می توانید هر زمان که مایل باشید با ضربه زدن بر روی باکس جستجو به صفحه کلید مجازی دسترسی داشته باشید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا