غول ترین پهپاد جهان ساخته شد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،ساختمان اپل پارک یا همان مقر جدید کمپانی اپل سال گذشته به صورت مقطعی به پایان رسید و کارمندان به این مرکز فرماندهی نقل مکان کردند. البته فرآیند محوطه سازی و کارهای پایانی این مجموعه عظیم هنوز در حال انجام بوده و به صورت کامل پایان نیافته است.

طراح اپل پارک آقای فاستر و شرکای او اخیرا پیشنهاد طراحی ساختمان های جدید برای DJI را که شرکتی بزرگ و مشهور در زمینه ساخت پهپاد به حساب می آید، دریافت کرده اند. همان طور که انتظار می رود، باید منتظر یک طرح آینده نگرانه و جذاب باشیم که برای این کمپانی فعال در زمینه رباتیک طراحی و ساخته می شود.

مسئولان شرکت DJI در حال حاضر با طراح اپل پارک و شرکای او در حال مذاکره بوده و نظارت کامل روی روند ساخت این ساختمان در شهر شنژن چین دارند که پیش بینی می شود مراحل آن تا سال 2019 پایان یافته و به بهره برداری برسد.

علاوه بر مقر جدید شرکت اپل، فاستر به همراه تیمش اقدام به طراحی ساختمان های زیادی برای نام های مشهوری از جمله بلومبرگ، مک لارن و IBM کرده است.

ساختمان جدید DJI از دو برج قرار گرفته در کنار یکدیگر تشکیل می شود که به وسیله یک پل معلق به هم وصل شده و یکی از این ساختمان ها مخصوص بخش R&D خواهد بود و دیگری، به دفتر کار این موسسه اختصاص می یابد.

طبق اعلام طراح اپل پارک ساخت سازه هایی از این دست که به یکدیگر مرتبط هستند، باعث بالا رفتن امنیت و محدودسازی دسترسی افراد بیگانه می شود.

فضای سبز زیبایی که برای قسمت پایینی در نظر گرفته شده، زینت بخش محوطه ورودی این ساختمان ها خواهد بود و سازه اداری نیز به صورت کنسول های شناور (مانند تراس ساختمان ها) که از قسمت مرکزی به یکدیگر متصل خواهند بود، طراحی می شود و به این ترتیب شاهد یک بنای چشم نواز خواهیم بود.

سبک تراس گونه این ساختمان باعث می شود تا نیاز به قرارگیری ستون در این مجموعه تا حد امکان پایین بیاید و برای شرکت هایی که به تست پرواز در داخل ساختمان نیاز دارند، این موضوع بسیار مهم به نظر می رسد.

طراح اپل پارک

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، طراح اپل پارک برای فاصله های قرار گرفته در میان اجزای ساختمان نیز فضای سبز در نظر گرفته است که همین موضوع می تواند بر زیبایی آن افزوده و ظاهر این بنا را بسیار شکیل کند.

مسئولان DJI برای نگه داشتن پرسنل خود در محیط کار، سالن ورزش، محل تدارک جشن و سالن تئاتر را برای آنها در نظر گرفته اند تا به این ترتیب، زمان بیشتری را در این محل بگذرانند. بر اساس اعلام مدیران این شرکت، ساختمان جدید از یک فضای اختصاصی برای جنگ میان روبات ها نیز برخوردار خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا