گلستان می‌تواند یکی از مراکز بزرگ جهاددانشگاهی در کشور باشد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر سید مناف هاشمی در دیدار با دکتر طیبی، رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: دو سوم مساحت این استان را دشت تشکیل می‌دهد که از آنها می‌توان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و تولید انرژی استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش کاربردی، تصریح کرد: ما در استان نتوانستیم ظرفیت جهاددانشگاهی و امر پژوهش را به خوبی تبیین کنیم و از آن بهره ببریم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: کشور چین در تولید برنج از روش‌هایی استفاده می‌کند که استفاده از آب را به حداقل رسانده است. ما نیز با توجه به کمبود آبی که داریم باید پژوهش‌هایی را انجام دهیم تا این چنین اقداماتی را در استان انجام دهیم.

وی با اشاره به ارزش غذایی بالای گندم تولیدی در گلستان، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در استان داریم امسال پیش‌بینی می‌کنیم رتبه نخست تولید گندم کشور را بدست آوریم. با تلاش حوزه‌های علمی و دانشگاهی می‌توان تولید گندم در استان را دو برابر کرد.

هاشمی به تولید ید اشاره کرد و افزود: تنها نقطه کشور که در آن ید تولید می‌شود، گلستان است. این بخش درآمدزایی و اشتغال زیادی را می‌تواند برای استان و کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: در این بخش موانع زیست محیطی و آبی وجود دارد که این مسائل را می‌توان با روش‌های علمی اصلاح کرد. جهاددانشگاهی در این زمینه نیز می‌تواند گام بردارد و کارهای پژوهشی لازم را در این زمینه انجام دهد.

استاندار گلستان در پایان پیشنهاد کرد کارگروهی بین استانداری و جهادانشگاهی برای شناسایی ظرفیت های جدید استان تشکیل شود و تفاهم نامه جدیدی به امضا برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا