جهاددانشگاهی پژوهش را تبدیل به فناوری میکند

به گزارش سیناپرس به نقل ازایسنا،دکتر حمیدرضا طیبی در دیدار با استاندار گلستان اظهار کرد: جهاددانشگاهی در پیشرفت علم و فناوری که نقش موثری در پیشرفت کشور دارد، اقدامات موثر و بزرگی انجام داد.  

وی با اشاره به اهمیت سلول درمانی و بازسازی بافت‌های فرسوده بدن، افزود: چند روز گذشته اولین کارخانه تولید سلول انسانی و محصولات سلولی را با حضور دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و دکتر هاشمی، وزیر بهداشت افتتاح شد. این کارخانه با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دانش فنی پژوهشکده رویان وابسته به جهاد دانشگاهی فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: یکی از روش‌های خوب تکثیر حیوانات مرغوب شبیه‌سازی است که این دانش در جهادانشگاهی دنبال شد. پژوهشگاه رویان دام‌های سبک را به روش شبیه‌سازی تکثیر می‌کند.

طیبی با اشاره به اقدامات در درمان ناباروری، گفت: جهاددانشگاهی دو مرکز بزرگ درمانی رویان و ابن سینا را در تهران و 5 مرکز را در شهرستان ها دارد که ریت درمان در آنها 40 درصد است.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به راه‌اندازی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران توسط این نهاد، تصریح کرد: بسیاری از ذخایر ژنتیکی کشور که در خارج نگهداری می‌شد را به کشور بازگرداندیم و در این مرکز نگهداری می‌کنیم.

طیبی به ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی اشاره و خاطرنشان کرد: کار این مرکز بومی‌سازی گیاهان دارویی و در ادامه تکثیر آن به روش علمی است.

وی به فعالیت‌های فنی و مهندسی جهاددانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: فرستنده های fm و mw را تا 1000 وات تولید می‌کنیم. بیش از 95 درصد پوشش صدای رادیو کشور توسط فرستنده‌های جهادانشگاهی صورت می‌گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: واحد جهاددانشگاهی استان گلستان در سال 88 تاسیس شد. در بدو تاسیس آمادگی خود را برای همکاری در بخش‌های کشاورزی، گیاهان دارویی، ماهیان خاویاری، تولید بذرهای هیبریدی و کلزا، انرژی خورشیدی و غیره اعلام کردیم.

طیبی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 7500 نفر در جهاددانشگاهی مشغول به فعالیت هستند، گفت: در سطح کشور 43 واحد جهاددانشگاهی داریم.

وی خاطرنشان کرد: سه پژوهشگاه رویان، علوم انسانی و اجتماعی و فناوری نوین پزشکی ابن سینا و همچنین 19 پژوهشکده مستقل جهاددانشگاهی را در سطح کشور داریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا