ابزار امنیتی که سرعت اینترنت را بالا می‌برد

این روزها مشکلات امنیتی یکی از بزرگ‌ترین مصائب موجود در زندگی دیجیتالی هستند. بسیاری از ما داده‌های حساسی را در اختیارداریم که نمی‌خواهیم کسی آن‌ها را در اختیار داشته باشد ولی هرروز شاهد افشا شدن مواردی هستیم که نشان می‌دهد شرکت‌های مختلف به داده‌های ما خیانت کرده و از آن‌ها سو استفاده کرده‌اند.

 آخرین نمونه ازاین‌دست را می‌توان سو استفاده فیس‌بوک از داده‌های کاربران دانست که توسط مرکز کمبریج آنالیتیکا افشا شد و نشان داد که حتی مکان‌هایی که مردم به آن‌ها اعتماد کامل داشته‌اند نیز از اعتماد عموم سو استفاده می‌کنند. به‌این‌ترتیب به‌تدریج مردم متوجه شدند که حتی تامین کنندگان اینترنتی نیز از اطلاعات و تاریخچه اینترنتی آن‌ها سو استفاده می‌کنند و این امر به‌صورت بدیهی با نارضایتی همراه بود.

با این شرایط، شرکت‌های امنیت سایبری به فکر ارائه راهکارهایی برای ایجاد اطمینان خاطر کاربران افتاده‌اند و در این میان یکی از غول‌های این صنایع یعنی شرکت کلاود فلیر اقدام به طراحی یک سیستم ویژه کرده است که 1.1.1.1 نام دارد. این پروژه در حقیقت می‌تواند جمع‌آوری تاریخچه اینترنت شما توسط تامین کننده اینترنت را دشوار سازد.

به‌این‌ترتیب این کار به‌صورت مستقیم بر روی سرعت شبکه شما نیز تاثیر گذاشته و آن را سریع‌تر خواهد کرد. در این شرایط این ابزار می‌تواند از جمع‌آوری اطلاعات شما توسط تامین کننده اینترنت جلوگیری کرده و به‌این‌ترتیب به خواسته همیشگی کاربران یعنی داشتن حریم شخصی جامه عمل بپوشاند.

این شرکت همچنین قصد دارد تا به‌صورت قطعی اقدام به بررسی درخواست‌های دی آن اس (سیستم نام دامنه) کرده و آن‌ها را از طریق مقایسه آدرس وارد شده و آدرس آی پی اصلی مربوط به دامنه، بررسی و تائید هویت کند. به‌این‌ترتیب دیگر انتقال داده‌ها به مرکزی به‌غیراز آدرس اصلی امکان‌پذیر نخواهد بود.

نکته بارز درباره این خدمات جدید این است که این سیستم به‌صورت کاملا رایگان به کاربران عرضه می‌شود و تمامی خدمات آن نیز تنها با تغییر دادن تنظیمات مرورگر انجام خواهد شد که البته این تغییر تنظیمات نیز به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا