روبات‌هایی که خانه‌های ماه را می‌سازند

گروهی از دانشمندان ژاپنی در حال کار کردن بر روی یک پروژه ویژه هستند که می‌تواند یکی از رویاهای بشر را به واقعیت بدل کند. این گروه که برای شرکتی به نام آی اسپیس کار می‌کنند، هدف ویژه‌ای دارند و می‌خواهند یک ماموریت فضایی شخصی را به‌سوی ماه آغاز کرده و یک سفینه را به آنجا ارسال کنند.

هدف از این کار، قابل سکونت ساختن ماه است و به‌این‌ترتیب منطقه‌ای به نام دره ماه می‌تواند به‌عنوان فضایی برای ساخت‌وساز خانه‌هایی برای اقامت انسان مورداستفاده قرار بگیرد. برنامه این گروه این است که نخستین ماموریت فضایی خود را در سال 2019 انجام داده و دومین ماموریت در این زمینه را یک سال بعد یعنی 2020 اجرایی کنند.

ماه به نسبت سایر سیاره‌ها و اجرام پیرامون ما کوچک‌تر و البته نزدیک‌تر به زمین است و به همین جهت بسیاری از دانشمندان فکر می‌کنند که درصورتی‌که جمعیت زمین بیش‌ازحد بالا برود، می‌توان این قمر را به اقامتگاه بشر تبدیل کرد. در این میان افرادی مانند ایلان ماسک اعتقاددارند که ماه می‌تواند به‌عنوان یک سکوی پرتاب و سوخت‌گیری بین راه برای سفینه‌ها مورداستفاده قرار بگیرد.

حال این گروه ژاپنی، سیستم‌های پیمایشی‌ای را درست کرده‌اند که شبیه به یک سوسک فلزی بوده و نزدیک به 4 کیلوگرم وزن دارد. این سیستم باهدف استفاده از ابزارها و تجهیزات موردنیاز برای ساخت خانه در فضا طراحی‌شده است. همچنین این سیستم ساده می‌تواند موادی که در آینده می‌توانند برای ساخت خانه یا سایر بناها مورداستفاده قرار بگیرند را از بستر ماه برداشت کند.

نام این پروژه، سوراتو است که در زبانه ژاپنی به معنای خرگوش سفید است. جالب است بدانید که این شرکت قصد داشت تا 3 سال پیش این پروژه را در مسابقات لونار X به گوگل ارائه کند. بااین‌وجود وقتی‌که این طرح گوگل به تعویق افتاد، این شرکت نیز راه خود را رفت و سرانجام گول اعلام کرد که چون هیچ شرکتی قادر به تامین خواسته آن‌ها نبوده است، این پروژه منتفی شده است.

حال شرکت ای اسپیس به دنبال این است که رویای ناتمام مانده را تکمیل کند ولی در این راه تنها نیست. شرکت‌ها و مراکز مختلفی به دنبال هدفی مشابه هستند و باید دید که کدام‌یک از این شرکت‌ها این مسابقه فضایی را خواهد برد.

منبع: Futurism

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا