درمان سرماخوردگی با شیوه ای متفاوت!

به گزارش سیناپرس به نقل از همشهری آنلاین، اين درمان، پروتئینی که ویروس‌های سرماخوردگی برای تکثیر و انتشار از آن استفاده می‌کنند را متوقف مي‌كند. از اين رو براساس نتايج آزمايش‌ها درصورتي كه اين درمان جديد به موقع وارد بدن شود،‌ مي‌تواند ويروس را درجا نابود كند. قرار است آزمایش‌هاي اوليه ايمني سنجي اين درمان از دو سال آينده آغاز شود.

اين درمان جديد كه توسط  محققان دانشگاه امپریال کالج لندن ابداع شده‌است،‌استنشاقي است تا ميزان عوارض جانبي آن به حداقل برسد. به گفته محققان این دارو در آزمايش‌هاي اوليه در عرض چند دقیقه پس از رسیدن به سلول‌های ریه و هدف گرفتن پروتئین NMT تاثير خود را نشان داده‌است. اين پروتئيني است كه تمامي ويروس‌هاي سرماخوردگي براي تكثير به آن نياز دارند.

به گفته اد تیت يكي از محققان اين پروژه، این دارو در اوايل آلودگي بدن به ويروس به بيمار داده شود تا توانایی ویروس برای تکثیر و انتشار را محدود کند و حتی اگر سرماخوردگی در كل بدن منتشر شده‌باشد،‌اين درمان مي‌تواند باعث كاهش علائم آن شود و چنين قابليتي مي‌تواند براي افرادي كه به مشکلاتی مانند آسم که در زمان سرماخوردگی شدت مي‌گيرد مفيد باشد.

به گفته محققان هدف گرفتن بدن میزبان به جای هدف گرفتن ویروس رويكردي متفاوت و کمی رادیکال، اما معقول است زيرا هدف گرفتن ویروسي كه دائما در برابر داروهاي جديد مقاوم مي‌شود،‌ کار بسيار پیچیده‌ای است. ویروس های سرماخوردگی نه تنها فراوان و متنوع هستند، بلکه به سرعت تکامل پیدا می‌کنند و به سرعت در مقابل داروها مقاومت مي‌شوند.

نتيجه آزمايش‌هاي اوليه نشان داده‌است اين درمان جديد مانع از انتشار و فعاليت چندین گونه ویروس سرماخوردگی شده‌است، بدون آنکه آسيبي به بدن وارد كند يا عوارضي در پي داشته‌باشد. با این‌همه براي اطمينان از بي‌خطر بودن اين درمان براي انسان به مطالعات بيشتري نياز خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا