سرعت دانلود گلکسی اس 9 از آیفون 10 بیشتر است

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،به تازگی این شرکت پس از انجام تحقیقاتی اعلام نموده که سرعت دانلود گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از پرچمداران دیگر شرکت‌ها بیشتر است.

البته متغیر‌های زیادی در سرعت دانلود تاثیر می‌گذارند که گوشی خیلی نمی‌تواند فاکتور تعیین کننده‌ای باشد. همانطور که می‌دانید اپراتور‌ها سرعت دانلود‌های مختلفی بر اساس کشور، پهنای باند یا عوامل دیگر برای محل‌های گوناگون فراهم می‌آورند که ممکن است بالا یا پایین باشد.

گفتنی است که هر دو پرچمدار فعلی سامسونگ از یک مودم LTE CAT 18 بهره می‌برند که از سرعت دیتای ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. شرکت اوکلا از بهمن ماه سال قبل تا اواسط فروردین امسال، با همکاری اپراتور‌های معروف آمریکایی و بر اساس شبکه‌های LTE آنها، آزمایش تست سرعتی انجام داده و متوجه شده که سرعت دانلود گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به میزان ۳۷ درصد از آیفون 10 بیشتر بوده است.

این برتری در مقایسه با پیکسل 2 گوگل به ۱۷ درصد می‌ٰرسد. همچنین این موبایل‌ها از گوشی های دو نسل قبل خود یعنی گلکسی اس 7، به نسبت ۳۸ درصد سرعت دانلود بیشتری دارند.

پیش از این کمپانی کره‌ای در زمان معرفی این مودم اعلام کرده بود که برای توسعه این سخت‌افزار و دستیابی به این مودم، همکاری نزدیکی با شرکت مخابراتی ژاپنی Anritsu داشته. در آن زمان تصور چنین سرعتی برای همه بسیار دشوار بود و همگام فکر می‌کردند که در دنیای واقعی هم نتوان به حداکثر آن رسید، اما دریافت ۱.۲ گیگابیت داده در هر ثانیه به معنای دانلود یک فیلم کامل با کیفیت تمام اچ دی در کمتر از ۱۰ ثانیه خواهد بود.

گفتنیست فناوری «تجمیع حامل» (Carrier Aggregation) یا همان CA به معنای ترکیب چندین حامل از اپراتورهای مخابراتی با پهنای باند متفاوت است، که نرخ انتقال داده و عملکرد شبکه را تا حد زیادی ارتقاء می دهد. افزایش قابلیت تجمیع، علاوه بر سرعت بیشتر، پایداری ارتباط داده ای را هم بالاتر می برد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا