مسافران زمان هم می توانند شرکت کنند

به گزارش سیناپرس به نقل از آنا، مرگ استیون هاوکینگ در ماه مارس باعث ناراحتی بسیاری طرفداران او شد. حالا به نظر می‌رسد برگزارکنندگان مراسم یادبود این فیزیکدان نخبه نمی‌خواهند دل هیچ کسی را بشکنند؛ حتی کسانی که هنوز به دنیا نیامده‌اند.

مراسم خاکسپاری هاوکینگ روز 31 مارس در کمبریج برگزار شد اما حالا نوبت به خداحافظی نهایی با این نخبه فیزیک نجومی رسیده است.

قرار است روز 15 ژوئن (25 خرداد) مراسم یادبودی برای استیون هاوکینگ در وست‌مینستر ابی در لندن برگزار شود. قرار است طی یک قرعه‌کشی یکی از هزار صندلی این مراسم به یک برنده خوش‌شانس از عموم مردم برسد.

یک وب‌سایت‌نویس لندنی اولین کسی بود که متوجه شد در فرم ثبت‌نام این قرعه کشی هر کسی بین سال‌های 2019 تا 2038 به دنیا آمده است نیز می‌تواند ثبت‌نام کند. جالب اینجاست که به گفته بنیاد استیون هاوکینگ این امر یک اشتباه نبوده است.

سخنگوی بنیاد استیون هاوکینگ گفت: «نمی‌توانیم امکان سفر در زمان را رد کنیم چراکه تاکنون خلاف آن ثابت نشده است. هر چیزی امکان‌پذیر است مگر این که خلاف آن ثابت شود».

سهیم کردن مسافران زمان در این مراسم مناسب است چراکه هاوکینگ در گذشته صحبت‌هایی ضدونقیضی درباره ایده سفر در زمان کرده بود.

درحالی که هاوکینگ باور نداشت که بشر بتواند در زمان به عقب سفر کند اما یک بار یک مهمانی برای مسافران زمان برگزار کرد.

وی در سال 2012 در فستیوال علم در سیاتل گفت: «شواهد تجربی نشان می‌دهد که سفر در زمان ممکن نیست اما یک بار برای مسافران زمان یک مهمانی برگزار کردم و دعوتنامه‌ها را بعد از پایان مهمانی ارسال کردم. زمان زیادی را منتظر ماندم اما هیچ‌کس نیامد».

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا