رشته های دانشگاه باید براساس آمایش سرزمینی و نیاز شغلی باشد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دکتر فرهاد رهبر در جلسه شورای هماهنگی این واحد افزود: برای طراحی و راه‌اندازی رشته‌ها، باید مزیت‌های مناطق مختلف کشور شناسایی و بر اساس آن در تعامل و تفاهم با واحدها یا دانشگاه‌های فعال در آن مناطق، برای تربیت نیروی متخصص برنامه‌ریزی صورت شود.
وی اشاره کرد: در صورتی که از روند سنتی راه‌اندازی رشته خارج شده و به صورت نیازمحور این کار را انجام دهیم، دیگر دانشجویان در زمان فارغ‌التحصیلی با بحران اشتغال مواجه نمی‌شوند.
دکتر رهبر با نقد دیدگاهی که تمرکز بر افزایش بدون نیازسنجی تربیت دانشجوی دکتری را مایه افتخار برای آموزش عالی می‌داند، تصریح کرد: ایجاد تحول جدی، نیازمند تغییر راهبردهاست. امروز در دنیا فارغ‌التحصیلان دوره‌های حرفه‌ای، بهتر و راحت‌تر شغل پیدا می‌کنند.
وی در بخش دیگر این نشست با تاکید بر این که از واحد علوم و تحقیقات انتظار می‌رود روش‌های نو برای تولید شناسایی کند، به دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات مأموریت داد محتوا و دوره‌های آموزشی طرح‌نویسی اقتصادی را برای اعضای هیات علمی طراحی کند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اگر اعضای هیات علمی فرا بگیرند چطور وارد کسب و کار شوند، دانشگاه می‌تواند در ریل درآمدزایی قرار گیرد. فقط استادی می‌تواند به دانشجویانش آموزش چگونگی ورود به فضای کسب و کار را بدهد که خود در این زمینه دانش و آگاهی داشته باشد.
دکتر قاسم عموعابدینی قائم‌مقام واحد علوم و تحقیقات نیز از تشکیل کمیته شهر هوشمند در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: انتظار این است که در واحد علوم و تحقیقات به عنوان یک شهر علم، مسیر به سمت هوشمندسازی فعالیت‌ها برود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا